IndyDelMar Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Er det mulighet til å montere turbo uten å sette av en måned, på en 91 mod 80 1.8s? Tror nemlig den s`en står for SLOW! Eller er det noen som har tips til hvordan å få den til å bli litt krassere uten å bli ruinert? har IKKE tenkt å kjøpe ny motor eller slike ting.. Siter * VW Passat 2003 STV 1.9 TDI * Toyota Corolla AE82 1985 16v TwinCam * Mazda 626 1992 2.0 LS (Vraka) * Mazda 1987 B2600 (SOLGT) * Audi 1990 80 1,8s (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Man må vel ty til de vanlige midlene for å hente fram litt ekstra krutt... Kammer, topp, eksos, innsug. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 Det blir mye dyrere å turbokonvertere bilen din enn å bytte til turbomotor eller annet større motor. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 kvassere kam? Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 Du kan alltids montere turbo, men det er ikke rare trykket du kan ha om motoren ellers skal være original. Turbokit koster under 20k, men du må i tillegg ha spjeldhus, datasprut osv. Dette blir fort dyrt. Mitt tips er å porte toppen, kjøpe trimkam og helst 2 stk Weber DCOE. Monter dobbel downpipe om du ikke allerede har det, samt et eksosanlegg som er NOE bedre enn det originale. Etterpå har du alt fra 150 til 200 hk i din 1.8S (alt etter kamvalg og porting) samt et bunndrag du kan drømme om med turbomotor :) Skal du gjøre det noe (en del) billigere så kjøper du kun trimkam og en Weber DGV, DCD eller DGS. Da har du rundt 110 reelle hk. Dette sammen med en portet topp, og du har ca 130 hk og et enormt bunndrag. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet September 2, 2009 Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 Du kan alltids montere turbo, men det er ikke rare trykket du kan ha om motoren ellers skal være original. Turbokit koster under 20k, men du må i tillegg ha spjeldhus, datasprut osv. Dette blir fort dyrt.Mitt tips er å porte toppen, kjøpe trimkam og helst 2 stk Weber DCOE. Monter dobbel downpipe om du ikke allerede har det, samt et eksosanlegg som er NOE bedre enn det originale. Etterpå har du alt fra 150 til 200 hk i din 1.8S (alt etter kamvalg og porting) samt et bunndrag du kan drømme om med turbomotor :) Skal du gjøre det noe (en del) billigere så kjøper du kun trimkam og en Weber DGV, DCD eller DGS. Da har du rundt 110 reelle hk. Dette sammen med en portet topp, og du har ca 130 hk og et enormt bunndrag. Hvor får du kjøpt disse delene ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 2, 2009 Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 Kjøp deg en Turbo og begge manifoilder fra en 1.6 TD og en intercooler av typen standard s2 etc... Så skrur du alt dette på, lager rør osv og skaffe deg et tilleggssprut. Info om slikt er det mye av på Ford Motorsport Club Norge sitt forum. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 2, 2009 Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 Hvor får du kjøpt disse delene ? De får du kjøpt flere steder. Jeg handler hos Velox Motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.