Laaars Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Hei! Enda et spørsmål ang. GTI 16V. Min går bare på to sylindre for øyeblikket, mistenker kanskje bensintilførselen. Har sjekket at alle dyser sitter som de skal, samt nappet ut dyse i syl. 1. Denne sprayet et fint bilde når bensinpumpa gikk, men ingenting når jeg vred om nøkkelen og dro den på starteren (Som jeg så iallfall... skal forske litt videre på dette). Men spørsmålet er egentlig; Kan bensinslangene fra bensinfordeleren (De stålspunnede) ha vært satt feil på selve fordeleren? Dette er det ikke jeg som har gjort, men den har aldri gått ordentlig etter motorbytte forrige eier tok heller. Er det noen som har et bilde eller beskrivelse av hva riktig plassering for de forskjellige sylindrene er på fordeleren da? Mvh Lars Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smideRacing Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Hei!Enda et spørsmål ang. GTI 16V. Min går bare på to sylindre for øyeblikket, mistenker kanskje bensintilførselen. Har sjekket at alle dyser sitter som de skal, samt nappet ut dyse i syl. 1. Denne sprayet et fint bilde når bensinpumpa gikk, men ingenting når jeg vred om nøkkelen og dro den på starteren (Som jeg så iallfall... skal forske litt videre på dette). Men spørsmålet er egentlig; Kan bensinslangene fra bensinfordeleren (De stålspunnede) ha vært satt feil på selve fordeleren? Dette er det ikke jeg som har gjort, men den har aldri gått ordentlig etter motorbytte forrige eier tok heller. Er det noen som har et bilde eller beskrivelse av hva riktig plassering for de forskjellige sylindrene er på fordeleren da? Mvh Lars det skal ikke komme bensin til dysene før du trykker opp spjeldet i luftfilterboksen. det med plassering av beninslangene er rimelig greit å finne ut . det er pil inn og ut på fordeleren Siter Les signaturreglene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Så med tenninga på, og luftfilterboksen av, så kan jeg stå i motorrommet og trykke på spjeldet og sjekke at dysene virker som de skal? Får den ikke til å gå riktig :( Må ta en liten runde på både tenning og bensin... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 da K-jetronic sprayer bensin kontinuerlig, så skal det ikke ha noe og si HVOR de er kobla til på fordeleren :) er ingen opphold i sprutinga uansett :) (k-jetronic/CIS (Continius Injection System)) men de fleste er jo tillaga slik at de skal passe redd nedpå der de skal sitte uansett :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 Joda, det er jo greit nok da :) Da er det utelukket... Mistenker kanskje tette dyser. Den går kun på sylinder nr. 2 og 3. Må undersøke dette litt nærmere... Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.