Gå til innhold

Biltema sandblåsepistol - Hvordan få den til å virke bedre?

Ranger emnet


S14a

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Biltema sandblåsepistol av typen med slange og et stålrør i enden som man stapper ned i bøtta med blåsemiddel. Denne virket veldig bra de første timene jeg blåste med den, men nå virker den heller dårlig. Har skiftet det kjeramiske munnstykke. Det hjalp heller ikke. Blåsemiddelet kommer noen ganger effektivt ut, men stort sett blåser den lite eller ingenting. Kort sagt: Kvaliteten på "sandstrålen" er meget varierende.

 

Noen som har forslag til hvordan jeg kan få den til å virke bedre/jevnere? Eller vet om andre pistoler av bedre kvalitet?

 

Blåsesanden jeg bruker er aluminiumssilikat, 0,2 til 0,5mm. Kjøpt hos Tools, ettersom Biltema tydeligvis ikke selger slikt lenger! :(

 

På forhånd takk.

 

S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har akkurat samme problemet.

 

Har vært strålende fornøyd med punktsandblåseren til biltema i flere år, så gikk til innkjøp av den frittblåsende versjonen med stålrør i bøtta.

 

Bruker aluminiumssilikat fra Biltema. Dette blåsemiddelet har fungert meget godt sammen med punktsandblåseren. Skjønner ikke hva som er galt.

 

Er dette et elendig produkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for tips!

Vannavskiller hjalp betraktelig.

 

En annen ting som også hjalp veldig var å gå over til mye finere blåsemiddel. Kjøpte mitt på Torshov, men ser at Biltema nå omsider har fått inn et nytt type blåsemiddel som sannsynligvis er mer finkornet enn silikatet de solgte før(?).

 

Funker greit nå til mitt bruk.

 

S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår