Gå til innhold

S14a

Bruker
  • Innholdsteller

    103
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om S14a

  • Bursdag 01/01/1978

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Honda Civic
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Motor (eks 1.6)
    1,5Lsi

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Gjøvik

S14a's Achievements

  1. Nei. Kan sende deg tlfnr til eier på PM hvis du fortsatt er interessert?
  2. Hei En venn har en skikkelig sjeldenhet til salgs. En Simca 1308GT. Om du googler simca 1308gt kan du lese ganske mye om bilmodellen. Den har svært lite rustproblemer, starter og går. Har litt utfordringer med girkassa. Ellers veldig bra. Brun av farge. Gått ca 93000 fra 1977 til 2012 da min venn kjøpte den. En meget sær og etter min mening mindre pen bil, men den kan sikkert ha sin sjarm for noen. Han antyder at han skal ha bud over vrakpant for den. Noen interesserte? Står i Gjøvik. Ta kontakt om interesse. :) Mvh S14a
  3. Hei Takk for svar. Kan nevne at det på nytt er sjekket hjulstilling, og funnet i orden. Dekkene hadde gått ca 13000km. To av dekkene var da helt utslitt, jevnt over hele banen. De andre to var det igjen litt mønster i. Kanskje 3mm. Dette er altså på EN sesong og 13000km. Importør sier dette ikke er noe unormal livslengde. Forhandleren synes kanskje det er i minste laget, men sier han må støtte seg til det importør legger til grunn. Forhandler er villig til å selge meg nye dekk til halv pris av sin tilbudspris som en goodwill. Ønsker ikke henge ut leverandør eller importør, så lar være å nevne navn her. Var bare nysjerrig på om noen hadde formeninger om forventet kjørelengde på fire nye premiumdekk. :) S14a
  4. Hei I fjor vår skiftet jeg til nye sommerdekk av beste kvalitet anbefalt av dekkforhandleren. Det ble samtidig med vårens dekkskift kontrollert hjulstillinger, og alt var i orden. Da høsten kom var dekkene utslitt. Dimensjonen er 235/65-17. Hvor mange kilometer vil dere si det er normalt å få ut av fire nye kvalitetsdekk på en Volvo XC90 familiebil som går halve tiden med en person bak rattet og den andre halve tiden med hele familien og oppakning? Skjønner at spørsmålet mitt gir mye rom for synsing, og at mange faktorer påvirker. Dekktrykk, kjørestil, lang/kort kjørestrekning, svingete vei osv. Men i hvert fall interessant med gode forslag til minimum og maksium levetid på noe slikt... Takk på forhånd. S14a
  5. Hun har kjørt Peugeot 106 1,1, så dette blir uansett en kraftig oppgradering. Det blir mest småkjøring og bykjøring, men med en og annen langtur i blant. Hun er ikke opptatt av stor motor. Tenkte å kjøpe brukt, ja. Kanskje prøve å begrense kjøpesummen til 150.000,- Har sett annonsen på den du linker til. Den er jo steintøff, men kanskje litt dyr.
  6. Hei En venninne skal kjøpe Fiat 500, og har bedt meg bli med og se på et par biler. Jeg kjenner ikke til Fiat, og derfor veldig usikker på hva som er gode valg mtp motorstørrelse og utstyrsnivå. Er det noen her som har erfaring med disse, og vet hvilket motoralternativ som er det smarteste? Glasstak er også kult. Er dette ekstrautstyr kun levert på få modeller? (Abarth har selvfølgelig ALT, men den er for dyr og ikke interessant.) På forhånd takk for alle gode råd og tips. :)
  7. Hei Først vil jeg si at jeg har lest stickyen på denne siden, samt søkt på forumet og lest masse om brunox, rustbullet, rustmelk, cantrust osv osv. Men jeg vil allikevel stille noen spørsmål her, for jeg vet ikke helt om jeg har fått svarene jeg lurer på. Jeg har en gammel Transporter. Den har litt overflaterust under. Holder nå på med sandblåsing. Begynte i dag, og regner med å bli ferdig i morgen. Har kjøpt inn noen liter med 2K syregrunning fra Max Meyer. Etter sandblåsing kan jeg ikke SE noen rust, men det er vel sannsynlig at det er igjen rustpartikler i porene på metallet som jeg ikke ser? Kan jo ikke blåse på metallet i evigheter. Bør jeg ha på noe FØR syregrunningen etter at jeg har sandblåst? Slik at jeg forhindrer at ny rust kommer raskt tilbake? Bør jeg f.eks ha på et par strøk med Brunox før jeg grunner med 2k syregrunning? Eller vil syregrunning nøytralisere det som evt. er igjen av rust? Ønsker å få gjort dette best mulig når jeg først gjør det. Derfor greit å høre om noen har eksperttips til meg. :) På forhånd takk for gode svar. Mvh S14a
  8. Hei Min Peugeot 106 -93 modell har startet og gått fint på selv de kaldeste dagene i det siste. Men i dag begynte plutselig oljetrykkslampen å lyse. Peilet olja, og den er oppunder maks-merket. Motoren har bare gått drøyt 90.000km. Hva kan ha skjedd? Noen gode tips om hvor man bør starte feilsøkingen? Mvh S14a
  9. Takk for svar. Så det sitter en ventil mot registeret altså? Vet du evt. hvor den er plassert, og om den kan demonteres og rengjøres? En gjennomspyling av registeret er selvsagt ingen dum ide.
  10. Hei Min -93 Peugeot 106 1,1 "vinterbil-edition" blir dessverre ikke skikkelig varm i kulda. Bilen har gått 95000km. JEg tenkte jeg fikk begynne med det enkle, så jeg skiftet termostat, og luftet systemet med lufteskruen oppå termostathuset da jeg var ferdig med å skifte termostat. Tempen er helt lik med den nye termostaten som den gamle. Lufta som kommer ut av varmeapparatet er varm nok til å tine is på frontruta, men ikke nok til å hindre at jeg fryser i bilen selv på lange turer. Det tar også lang tid før varmen "bygges opp". Det er dessverre ikke temperaturmåler på denne bilen. Bare en lampe som lyser når temperaturen blir for høy. (For ordens skyld: Jeg har aldri sett den lyse annet enn når jeg vrir om tenninga til trinn 2.) Har slengt et par aviser foran radiatoren som et prøveprosjekt. Hjalp ikke nevneverdig dette heller. Kan det være noen kran til registeret som ikke er skikkelig åpnet, eller er det noen som har noen andre gode tips til hvordan jeg skal få kupeen varm her? Takk.
  11. Takk for tips! Vannavskiller hjalp betraktelig. En annen ting som også hjalp veldig var å gå over til mye finere blåsemiddel. Kjøpte mitt på Torshov, men ser at Biltema nå omsider har fått inn et nytt type blåsemiddel som sannsynligvis er mer finkornet enn silikatet de solgte før(?). Funker greit nå til mitt bruk. S14a
  12. Hei Har en Biltema sandblåsepistol av typen med slange og et stålrør i enden som man stapper ned i bøtta med blåsemiddel. Denne virket veldig bra de første timene jeg blåste med den, men nå virker den heller dårlig. Har skiftet det kjeramiske munnstykke. Det hjalp heller ikke. Blåsemiddelet kommer noen ganger effektivt ut, men stort sett blåser den lite eller ingenting. Kort sagt: Kvaliteten på "sandstrålen" er meget varierende. Noen som har forslag til hvordan jeg kan få den til å virke bedre/jevnere? Eller vet om andre pistoler av bedre kvalitet? Blåsesanden jeg bruker er aluminiumssilikat, 0,2 til 0,5mm. Kjøpt hos Tools, ettersom Biltema tydeligvis ikke selger slikt lenger! :( På forhånd takk. S14a
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår