Gå til innhold

Høg tomgang på Golf 1.8

Ranger emnet


CelicaGT

Anbefalte innlegg

Hei, har fått en Golf 2 1.8 (1985 mod) som eg skal fikse opp og bruke som bil nr 2.

Sliter litt med at den av og til går på 2-3000 omdr.

Har skifta voksventilen i forgassern men det hjalp kun i 1 veke.

Har hørt det sitter ein gummi pakning i innsuget der kjølevæska renner som ekspanderer når den blir gammel og stenger for kjølevøska som skal inn til voksventilen på forgassern, derav høg tomgang...?

Kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CelicaGT

Hei, har fått en Golf 2 1.8 (1985 mod) som eg skal fikse opp og bruke som bil nr 2.

Sliter litt med at den av og til går på 2-3000 omdr.

Har skifta voksventilen i forgassern men det hjalp kun i 1 veke.

Har hørt det sitter ein gummi pakning i innsuget der kjølevæska renner som ekspanderer når den blir gammel og stenger for kjølevøska som skal inn til voksventilen på forgassern, derav høg tomgang...?

Kan dette stemme?

 

Hei.

Dette med 2e2 gassern er et LAAAANGT kappitel alt kan være så mye og man må forklare nøye symptomene for å finne sykdomen..

 

 

uansett.. hvis bilen din går på høyt turtall i blandt når den er kjørt varm, men roer seg hvis du lar den stå på tomgang ute på gards plassen lenge kan det være pakninga i insuget ja.. den blir sånn muggen og tetter igjen hullet så blir ikke bra gjenomstrøming av ffrost veske.. jeg har byttet min.. men på gamle bilen måtte jeg jo nesten fixe det meste som var med gassern og gjøre.. kjei gasser.. bra når den funker men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bak på din 2e2 forgasser sitter det 2 vakumklokker av plast som styrer den av metall på siden ( den som gir gass armen et lite puff når du slipper gassen) det er en av disse i plast som har tatt kvelden. det kan løses på to måter.

1 kjøp nytt

2 ta av og blend den slangen som gjør at den klokka av metall går ut å trykker på gassarmen.

 

den siste løsningen funker helt greit men kan føre til at motoren kan stoppe hvis du står i kø på en varm dag da tomgangen kan bli litt for lav.

en måte du kan sjekke om det er dette som er feilen er å se om armen til metall klokka aktiverer gassarmen. den skal ligge inntil men ikke mer. hvis du gir litt gass skal den trekke seg inn og komme ut igjen når turtallet reduseres gi gassarmen en liten dytt for så gå til utgangspos.

jeg har samme problem på min bil og har valgt løsning 2 det funker greit. bilen min gjorde 70 på tomgang i 4 gir. litt slitsomt i 60 sone

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe med pakningen å gjøre. prøv deg litt frem til du finner rette slangen. hvis du ikke får det til skal jeg sjekke på min vilken slange det er som skal tas av og blendes. er ikke helt sikker på hva de kaller voksventilen så det vet jeg ikke. er ikke spesielt god på disse gasserne , jeg har bare drivi en del med prøving og feiling og har igjennom det funnet ut dette hjallatrikset.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist Bilen ruser seg opp pa ca 2-3000 r/min kan det være

de ledningene som er koblet på den klokka som står over trepunkts dåsen (helt til høyre øverst på gasserene sett forfra)

det er et to polt stikk med en gummi hette over, ledningene kommer i fra lednings nettet på bilen vist der er dårlig kontakt på de vill bilen ruse seg opp på ca 2-3000 r/min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallye

Vist Bilen ruser seg opp pa ca 2-3000 r/min kan det være

de ledningene som er koblet på den klokka som står over trepunkts dåsen (helt til høyre øverst på gasserene sett forfra)

det er et to polt stikk med en gummi hette over, ledningene kommer i fra lednings nettet på bilen vist der er dårlig kontakt på de vill bilen ruse seg opp på ca 2-3000 r/min

 

den feilen har jeg hatt også.. bare og koble ene ledningen til jord og andre til + siden på coilen.. da blir det spening når du starter bilen og det trengs ikke mere.. bare en bimetal fjør der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår