Gå til innhold

Skifte av registerrem

Ranger emnet


Christoph

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Var innom en merkeforhandler i dag for å avtale fireårsservice på min 05 mod.-Golf 1,9tdi sportline.

 

Der ble jeg rådet til å skifte registerrem snart, da bilen nærmer seg fem år gammel.

 

Det vil, dersom jeg velger å la VW-verkstedet gjøre jobben, koste ca. 9.000 kroner.

 

Bilen er gått 53.000 kilometer, og i følge VW-fabrikken selv, anbefales det at reima skiftes først ved 90.000 km.

 

Ifølge verkstedmannen har alle Møller-verkstedene valgt å gå bort fra fabrikkens anbefalinger, og råder heller kundene sine til å skifte reima seinest etter fem år, uavhengig av km.stand.

 

Nå har jeg ikke sagt ja til hverken det ene eller det andre, men er det virkelig slik at det er nødvendig å skifte reg.rem allerede?

 

Det må jo gjøres til sjuende og sist, men..

 

Noen råd? Bilen er ganske så strøken fra før, og slett ikke kjørt hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor verkstedmannen har fått for seg at møller går bort i fra fabrikk anbefalingen da disse er 5 år og 90.000km avhengig av hva som kommer først. Gummien reima er laget av morknes, samme om det er Tyskland eller Norge.

 

Dette må man også følge opp for å beholde mobilitetsgaranti og reklamasjon.

 

Dette står også svart på hvitt i service heftet ditt. De første sidene tar for seg forklaring på de forskjellige servce intervallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Stemmer det som sies over her, 5 år/90000km alt etter hva som inntreffer først. Hør med andre verksted, det kan hende du får det billigere. Man må ikke bruke merkeverksted for å beholde evt garanti. Ellers så er ikke 9000 en upris, regner med det er inkl. ny reim, ny vannpumpe, strammehjul og arbeid.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein kamerat fekk pris på 120`km service inkl reg reim skift og det kom på 16000kr, den prisen var litt drøy synes eg. Men han skal til sverige no og ta samme servicen for bare 8000kr, og det er ein pris eg kan leve med:)

VW Passat 1,9Tdi 2003 mod

VW Golf 1,9 Tdi 2004mod (solgt)

Subaru Legacy 2,2 1992mod (solgt)

Audi 80 2,0 1992mod (solgt)

VW Derby 1,3 1977mod (oppussing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er forvirringer rundt 90 og 120 tusen kilometer, er at register reima skal/må/bør skiftes innen 120.000km.

Dvs kjører man bilen 120.001km frafaller garanti osv.

 

For å unngå dette har både merkeverksted og flere anerkjente verksted reg reim bytte på 90.000km servicen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det vil si at jeg kan vente til 120k, som jeg mistenkte?

 

Så lenge det er innenfor 5 år, noe som ikke er noe problem da jeg kjører uforskammet mye.

 

Riktig. Reima er på 120k intervallet men det anbefales å ta den på 90.000.

 

De fleste forhandlere legger også med vannpumpe i byttet, da denne koster 7-800,- for delen og er den samme omfattende jobben som gjøres ved registerreim bytte. Vannpumpa ryker noen ganger før reg reim bytte og noen ganger etterpå, derfor legges det inn for å slippe og betale de flere tusen kronene selve jobben koster, to ganger.

 

Husk å undersøk at det er med når dere er rundt å får pristilbud fra verksteder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
snakket med verksted idag: på 04 modellen av golf 5 tdi er det 90tusen, men 05 og videre har registerreimbytte på 120` eller 5år

 

kjekt å vite. er ikke lenge til jeg skal ha min til 90k-service, så da har jeg noe å slå i bordet med hvis de begynner med reg-remma.. :)

 

de vil jo såklart bytte sånt oftere enn nødvendig, da de tjener på det :)

Nå - 2007 Golf V TDI

x - 1991 Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hm :) hadde nettopp femmer'n inne til 90k service, spurte da om neste service, om det ble reg.rem og hele pakka, men neej, det fikk vente til 150k :)

 

det var da veldig langt i forhold til det andre har sagt :)

 

men det gjør meg ingenting.. *telle tusenlapper*

Nå - 2007 Golf V TDI

x - 1991 Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår