Gå til innhold

Bilen Lugger

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nylig chippet bilen min og har hatt litt problemer med den. EPC-lampa begynner å lyse av og til og jeg mister all kraft, må da starte bilen på nytt.

 

Dro tilbake til chipsenter hvor jeg chippet bilen min og kom frem til at det var LMM som var ødelagt. Kjørte med en frakoblet LMM(kun ledninga til den) i et par dager for å se om ECU-lampa ikke begynner å lyse igjen. Det har den heller ikke gjort.

 

Kjøpte ny LMM, monterte den idag. Kjørte en tur etter det bilen lugget hver gang jeg skulle gi på litt og ECU lampa begynte å lyse en gang også.

 

Etter å ha lest noen andre poster tenkte jeg at det kunne være coilen(e). Snakket med en annen idag og ha mente at det også kunne være pluggene mine. Burde prøve å bytte dem også.

 

Istad så måtte jeg kjøre en tur, ble så lei at jeg koblet ut ledningen til LMM og da gikk bilen som bare det, ingen lugging:D

 

Noen som vet hva feilen kan være? Burde jeg bytte coilen og pluggene bare for å ha gjort? Kan det være filen som han fra chipsenter har lagt inn som gjør dette? Bilen har aldri lugget og EPC lampen har aldri lyst før den ble chippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftfilteret kan være innsmurt med for mye fett/olje, slik at LMM ryker ganske så kjapt. hvilken bil/luftfilter bruker du?

 

Luftfilteret jeg bruker har ikke olje på seg. Det Gjelder en Audi A6 1,8TQ

 

Altså bilen fungerer bra i nødmodus, selv med ny lmm?

 

Er enten feil på ECU eller på noen av de andre sensorene til motoren. Få lest ut feilkoder om det er mulig.

 

ja, den funker hvis jeg kobler bort kabelen til LMM(nødmodus). Skal få lest ut feilkoder på Mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er feilkodene som kom da jeg koblet til VAG-COM:

 

4 Faults Found:

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-00 - -

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

17743 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded

P1335 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

 

Noen som vet hva disse feilkodene er?

Endret av Gooner87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAS koden er fordi du har koblet den bort. Og ja den går i nødmodus når en kobler bort MAS`en. Hvordan skal bilen ellers kunne gå.

 

Engine coolant koden. Vel. Den sier det er en usansynlig temp du har, så få den sjekket.

 

Charge.... Har med ladetrykket å gjøre. ECU mener den har feil ladetrykk i forhold til hva den mener det burde være.

 

Engine torque... Føleren sier bilen går for bra i forhold til hva den burde, altså må noe være feil og vi legger inn en feilkode..

 

Er ikke tilfeldigvis en slik fin en boks som bare kobles på fuelrailen dette vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAS koden er fordi du har koblet den bort. Og ja den går i nødmodus når en kobler bort MAS`en. Hvordan skal bilen ellers kunne gå.

 

Engine coolant koden. Vel. Den sier det er en usansynlig temp du har, så få den sjekket.

 

Charge.... Har med ladetrykket å gjøre. ECU mener den har feil ladetrykk i forhold til hva den mener det burde være.

 

Engine torque... Føleren sier bilen går for bra i forhold til hva den burde, altså må noe være feil og vi legger inn en feilkode..

 

Er ikke tilfeldigvis en slik fin en boks som bare kobles på fuelrailen dette vel?

 

Takk for hjelpen. Litt usikker på hva du mener det siste spørsmålet ditt. Forklar gjerne så skal jeg prøve sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har den typen chipping som programeres inn i styreenheten til motoren. Også har du den som bare er en boks som kobles inn mellom commonrailen og ledningsnettet, og som stortsett bare øker trykket på dieselen. Noe som igrunn ikke er noen god form for chipping. Disse boksene har dog (ofte) et lite lokk man kan skru av, og inni er det en liten bryter med flere hakk. Om du har en slik kan du prøve å skru ned et hakk og se om det ordner seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har den typen chipping som programeres inn i styreenheten til motoren. Også har du den som bare er en boks som kobles inn mellom commonrailen og ledningsnettet, og som stortsett bare øker trykket på dieselen. Noe som igrunn ikke er noen god form for chipping. Disse boksene har dog (ofte) et lite lokk man kan skru av, og inni er det en liten bryter med flere hakk. Om du har en slik kan du prøve å skru ned et hakk og se om det ordner seg...

 

Har den typen chipping hvor man legger inn nye software i styrenheten.

 

Kan det være at ECU'en min som er ødelagt som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAS koden er fordi du har koblet den bort. Og ja den går i nødmodus når en kobler bort MAS`en. Hvordan skal bilen ellers kunne gå.

 

 

Så vidt meg bekjent så finnes det en del andre følere å basere seg på. Nå står det ikke noe om biltype, men det er ikke mange som går i nød om man kobler ut masseføleren. Bilen går selvfølgelig ikke som den skal, men ECU låser ikke alle verdier om den mangler signal fra LMM. Iom at bilen fungerte bra med frakoblet ECU sier det seg selv

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår