Gå til innhold

Suzuki SJ erfaringer?

Ranger emnet


Maskin Tveito

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg skal kjøpe meg ny bil. Jeg er ute etter en 4x4 til maks 30-40 000. Den må være eu-godkjent ut 2010.

 

Jeg ser etter Suzuki SJ, nissan patrol eller mitsubishi pajero.

 

Først og fremst lurer jeg på om noen har erfaringer med Suzuki SJ? Er den driftsikker? Ålreit bil å kjøre? Dieselforbruk?

 

Håper på positive svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Henning :-)

Suzuki SJ tror jeg jeg ville styrt unna, rett og slett at de er gamle, og det meste du får av motor er en 1,3 liter, ikke noe for din del, men om du lurer på noe så hadde Jone en SJ410?

Patrol er bra, men dyrt for en bra en og dyre deler.

Pajero er kanskje bilen av disse, ikke den solideste, men burde være greit å finne en grei en i din prisklasse,iallefall med bensin...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJ'n er perfekt til den prisen.

Hadde selv en SJ413 som førstebil. Komfort har jeg aldri satt i høysetet, så det var jo greit nok.

Motoren er jo ikke all verden (1.0 eller 1.3, avhengig om du velger 410 eller 413), men til gjengjeld kommer du deg fram overalt.

Utrolig driftsikker var dne iallfall. Til tross for at det var en gammel forgassermotor startet den hver eneste dag, sommer som vinter. Og hvor deilig var det ikke å sette den i lavserie og kjøre ut av 50cm nysnø om morgenen? Knall :)

Det som knekker de er jo selvsagt rusten, som alle andre japsebiler, så sjekk karroseriet litt.

Denne bilen hadde jeg det MYE morro med!

Det var en SJ413 med SJ410 karroseri av gamle typen, med ståldashbord etc. :D

 

Må mimre litt, med noen bilder... hehehe

 

DSC00248.JPG

 

DSC00394.JPG

 

DSC00758.JPG

 

DSC00777.JPG

 

mokkete.jpg

 

Den endte desverre sånn...

DSC00021.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

patrol, pajero og SJ, der har du tre biler med det eneste til felles er at de har 4x4...

 

Når det kommer til hva man skal velge må jo hodedkriteriet være hva du skal med bilen....

 

Patrolen er jo traktor, fin om du drar mye henger...

 

pajeroen er vel en fin familiebil... gørrkjedelig, men kurant å kjøre, og med motorer der toppene går i oppløsning av seg selv om du skal ha diesel og girkasser som er kjent for å havarere iallefall på 1. generasjon.......

 

når det gjelder SJ er det en bil som ikke er videre behagelig, ikke går den fælt, som de to andre ruster de, men rusta har lite å si siden de har ramme, MEN SJ'en har MASSE gøyfaktor over seg, liten bil, smidig som fy i både skogen og i trafikken, råenkle å skru på, og å holde ved like, eneste kjente problemene er at 413 motorene gjerne får skjørtebank etter mnange år, kan gå med ulyder i årevis, og at girkassene støyer litt i femte gir og at forgasserene kan være litt lunefulle......

 

sj410 er mye latere, men er mer eller mindre udødelige...

 

bensinforbruket på SJ en ligger på mellom 0.8 og literen om du kjører som folk...

 

de fleste SJ'ene er og cab, og det er jo ikke feil når det er pent vær...

 

til 30-40000 kan du vel og legge til Suzuki Vitara på lista di.... fin bil uten de helt store nykkene(sett bort i fra rust) til en sum som ligger i ditt segment...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye bra svar her! var og kikka på en pajero her om dagen. Den lagde noen dunkelyder når jeg tråkka på gasspedalen. virka ikke bra i det heile tatt. i tillkegg virka det som om firhjulstrekken sleit med å koble seg ut igjen etter den ahdde vært på. ellers var den veldig fin, men jeg turte ikke ta sjangsen.

 

har lyst på en 4x4 for god fremkomlighet på vinterføre, men hvis jeg ikke får tak i en som er i god stand får jeg heller rette blikket mot vanlige personbiler.

 

følger stadig med på finn, og ser at det daglig kommer ut nye biler av de tre jeg har nevnt, så det er nok muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår