knut ertsaas nilsen Skrevet August 4, 2009 Rapporter Share Skrevet August 4, 2009 Har et spørsmål angående lett trimming av 2.3 20v sugemotor. Er jo 170 hk org. og jeg sikter mot 200, hva bør gjøres. Er nyoverhalt topp, ny reg. reim, 034 motorsport dyser(ifølge produset rundt 5 hk mer) 034 motorsport tennkabler(ikke at det er noe effektøkning) og åpent konfilter med varmesjold. Eventuelt hvor går det ann å få i greit eksosannlegg i størelsen 2,5"? Og finnes det noe grovere grenrør? Er det noen svakheter i drivverk man må være opmerksom på, på disse bilene? Takker på forhånd for svar! Mvh Knut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrulsHeggekroken Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 Har et spørsmål angående lett trimming av 2.3 20v sugemotor.Er jo 170 hk org. og jeg sikter mot 200, hva bør gjøres. Er nyoverhalt topp, ny reg. reim, 034 motorsport dyser(ifølge produset rundt 5 hk mer) 034 motorsport tennkabler(ikke at det er noe effektøkning) og åpent konfilter med varmesjold. Eventuelt hvor går det ann å få i greit eksosannlegg i størelsen 2,5"? Og finnes det noe grovere grenrør? Er det noen svakheter i drivverk man må være opmerksom på, på disse bilene? Takker på forhånd for svar! Mvh Knut Simons sportsystem har 2.5 toms eksos effektanlegg, også 3.0 toms vis jeg ikke tar feil. De har til din bil:) Siter Audi Coupe GT 1985 (10 ventiler, 2.2L, 2.5" eksos, 17" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 2,5" eksos er for stort på din bil! For stor eksos gir mye turbulens og mindre flyt i eksosstrømmen, noe som medfører redusert effekt. Den optimale størrelsen på din motor er 2,25", i alle fall så lenge du ikke har trimmet motoren en del. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 til 20v 7A 170hk får man chip også noen større dyser. Ligger noe diagrammer om du vil se. Vet noen i vacn klubben kjører med dette og merkbart forskjell. chip http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=22_109&products_id=14053 EFI dyser http://www.034motorsport.com/product_info.php?products_id=329 Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herr_kjær Skrevet August 30, 2009 Rapporter Share Skrevet August 30, 2009 men istedenfor og trimme 7A motoren, så ville jeg kanskje heller skaffa meg en 3B motor(2.2 Turbo, fra bla. S2) det er en motor som er fult mulig og godkjenne i en bil som orginalt har 7A motor. Da har du 220hk Siter Audi Coupe Quattro 2.3 20V Audi 80 - 72 (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet August 31, 2009 Rapporter Share Skrevet August 31, 2009 men istedenfor og trimme 7A motoren, så ville jeg kanskje heller skaffa meg en 3B motor(2.2 Turbo, fra bla. S2) det er en motor som er fult mulig og godkjenne i en bil som orginalt har 7A motor. Da har du 220hk da har du jobben forran deg !! Tenker han likegreit kunne kjøpt seg en S2 coupe da igrunn ! Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet September 2, 2009 Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 da har du jobben forran deg !! Tenker han likegreit kunne kjøpt seg en S2 coupe da igrunn ! Haha ! godt sagt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herr_kjær Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 (endret) Hva mener du? er flere som har godkjent Coupe med 3B motor, og det er langt rimligere enn og kjøpe seg en S2. hvis det er jobben med og skifte motor du tenker på så er det unnagjort på en helg om en er litt effiktiv Edit* skal være enig at det tar tid og er mye jobb om det er første gang en gjør det, men er ikke bare, bare og trimme motorer heller, det er også tidkrevende og mye arbeid. også skal det også godkjennes, så papirarbeidet må du igjennom uansett Endret September 7, 2009 av herr_kjær Siter Audi Coupe Quattro 2.3 20V Audi 80 - 72 (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet September 11, 2009 Rapporter Share Skrevet September 11, 2009 Hva mener du? er flere som har godkjent Coupe med 3B motor, og det er langt rimligere enn og kjøpe seg en S2. hvis det er jobben med og skifte motor du tenker på så er det unnagjort på en helg om en er litt effiktiv Edit* skal være enig at det tar tid og er mye jobb om det er første gang en gjør det, men er ikke bare, bare og trimme motorer heller, det er også tidkrevende og mye arbeid. også skal det også godkjennes, så papirarbeidet må du igjennom uansett Du må jo bygge om fra 4 til 5-bolt også da, ellers kan du bare glemme det ! ;) trur det en en litt lengre liste enn bare motor. Ledningsettet kommer vel også, spør Lars Erik, han kan det der vettu ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.