Gå til innhold

Budsjett på 300-350.000, Hvilke japanske biler har jeg å velge i?

Ranger emnet


Hansien

Anbefalte innlegg

Hola.

 

Satt her nå å tenkte så smått og sette i gang å leite etter ny / "ny" bil til rundt 300-350.000 kronasjer.

 

Det jeg lurer på er hva jeg får? Etter evig mange titt på finn, autodb og andre sider har jeg ikke klart å funnet så mye spennendes.

 

Mine restriksjoner er:

 

SKILT!

*Bilen SKAL være lovlig i den grad at jeg IKKE mister skilta PGA forandringer forrige eier har gjort. tatt i betrakting at det er gjort noe med den da.

Dette kan jeg fint ordne selv om jeg vil.

 

Småsprek

*Hva småsprek er kommer jo ann på øyet som ser, men i mitt tilfelle er det når hestene begynner å passere 190-200. skader ikke med mer..

Men det kommer jo ann på vekta på bilen og så disse tallene kan jo vike!

Viktigste er at bilen skyter fart så jeg ikke skaper farlige situasjoner i lyskryss:tannløs:

 

Japansk.

*Nå har jeg prøvd det meste av land som er å finne på det norske markedet, utenom japansk. Har alltid vært svak for litt eldre japanere, og syns mye av det nyere begynner å bli tøft nå som øyet har vendt seg til dette.

 

Deletilang!

*Dette er noe jeg sette litt høyt på lista. Tenker i retning orginaldeler, styling og trim.

Jeg gidder ikke å kjøre rundt i en bil alle andre kan ha. Vil gjerne sette et personlig preg over den.

 

Farge.

*Farge er det viktig at det er på bilen så den ikke blender inn i dagens triste bilpark. Grått, sort, hvitt osv utgår, medmindre bilen oppfyller andre krav GODT! Da kan jeg alltids ty til billakkerer..

 

For meg så er det lite vesentlig om det drar forran, bak eller på alle fire.

Det viktigste for meg er at bilen har potensiale for et godt veigrep!

 

 

Komfor?

Tjaa.. LITT stoff på 2-4 plankene skader jo ikke! Men er ikke dette jeg setter høyest i boka mi.

Dette blir vell et lite pluss i margen.

 

Målet mitt med bilen er IKKE å ha den sprekeste bilen i gata, men derimot en bil jeg kan trivs med og være stolt av å ha!

 

 

Import kan være et alternativ så lenge ikke bilen alt i alt kommer til å koste MYE mer enn tilsvarende her til lands

Endret av Hansien

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er veteran, type gammel type et must? Etter å ha tråla autodb og finn.no finner jeg ikke mange gamle japanske klassikere til over 300 tusen.

 

Du trenger rett å slett ikke gå så høyt for å finne en bra klassiker :) Datsun 240/260/280z, Mazda Rx-7 mk1/mk2..

 

F.eks en 240z

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16997798

 

Om ikke gammelt er et must, så har du jo alltids Mazda rx7 mk3, Toyota Supra, Honda Nsx

 

Japansk ferrari;) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18200258

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veteran, type gammel type et must? Etter å ha tråla autodb og finn.no finner jeg ikke mange gamle japanske klassikere til over 300 tusen.

 

Du trenger rett å slett ikke gå så høyt for å finne en bra klassiker :) Datsun 240/260/280z, Mazda Rx-7 mk1/mk2..

 

F.eks en 240z

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16997798

 

Om ikke gammelt er et must, så har du jo alltids Mazda rx7 mk3, Toyota Supra, Honda Nsx

 

Japansk ferrari;) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18200258

 

Gammel er IKKE et must, sålenge det er japansk.

Men jeg er nok litt over middels.

 

Forøvrig er ikke budsjettet mitt at jeg SKAL bruke 350.000 på bil, men det er dette jeg har til rådighet til å svi av på bil!

 

alt under 350.000 er velkommen!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RX-8?

RX-7?

200SX?

300ZX?

Skyline R33?

S2000? (Den ville jeg gått for)

 

Sikkert mange fler, men det er de som popper inn i hodet mitt når spesielt og sprek japse blir nevnt.

 

Honda s2000 er min personlige favoritt, grunnet utseende og det jeg har hørt om bilen angående levetid, holdbarhet, deletilgang og servicepriser. Det skal også nevnes at en 2.0 NA motor med 240 hester, som redliner på 9300 rpm ikke er og forakte. Du finner noen i din prisklasse, da prisene varierer fra 260 til 400 000.

 

EDIT: Feks denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18057825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal også nevnes at en 2.0 NA motor med 240 hester, som redliner på 9300 rpm ikke er og forakte. Du finner noen i din prisklasse, da prisene varierer fra 260 til 400 000.

 

Redlinen på AP1 (som har litt mindre moment, og litt annerledes fjæroppheng) ligger på 9000 omdreininger, ikke 9300. Den aktuelle sperra slår vel inn på rundt 9200, dog.

 

/pirk pirk.:D

 

Her er uansett det jeg tidligere har uttalt om saken:

 

Honda S2000 eller Mazda RX8. Fantastisk morsomme biler og du får mye kvalitet og moro for pengene.

 

 

:)

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nsx får man vel strengt tatt ikke til 350000kr på skilt i norge :) skyline må du nermere 600.000kr og supra da må du over 400.000kr

 

Men S2000 derimot er mulig innenfor budsjett.

Kulere blir de med litt senk, felger og hardtop, som er et must... eller bare fult kit fra j`s racing, spoon eller amuse. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S2000 er definitivt en bil å vurdere... Prisene begynner å stabilisere seg under 300K på de tidlig modellene.

Jeg blåste riktignok motoren på min, og fant ikke en ny motor med normal pris med det første, så jeg solgte den som den stod. Trengs det deler, så finnes det mye i UK. Uansett, så lenge den gikk var det en veldig artig bil, og deilig med taket ned når det ikke regner. Dessuten ser den fet ut. Trenger senkesett selvfølgelig... Har forresten en original hardtop til den om noen vil kjøpe.

Endret av Aazzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår