Gå til innhold

Tuning av Volvo 760???

Ranger emnet


Svirre91

Anbefalte innlegg

Selv om det er dumt å kjøpe seg en luksusbil for så å bygge den om til sportsbil, så bør du vurdere å pælme ut PRV-seksern og sette i en turbofirer. De er mye lettere å trimme. Og om trimming av disse finnes det ca 1 million tråder her på vårt kjære forum.

 

Og en annen ting: "power-filter" er bare bortkastet!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er dumt å kjøpe seg en luksusbil for så å bygge den om til sportsbil, så bør du vurdere å pælme ut PRV-seksern og sette i en turbofirer. De er mye lettere å trimme. Og om trimming av disse finnes det ca 1 million tråder her på vårt kjære forum.

 

Og en annen ting: "power-filter" er bare bortkastet!

 

Har tenkt til å beholde den som den er...men tror jeg skal gå ned til 2" eksos siden jeg da vil miste mye av gleden ved motoren har jeg hørt av andre...

Har lyst til å bygge den om til manuell, for det er ikke mange som har tror jeg...:) (vil helst ha den så orginal som mulig)

 

Og Power-filtret har hjulpet litt...:P Fått litt bedre drag på motoren og helt anna lyd...:S Sitter plombe i det orginale...

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plombe i luftfilteret ja..? :)

 

 

Alle tror dem får ekstra hk med "power-filter", men er bare tull det.. Du tror du har fått mer drag i motoren pga lyden filtret gir.. :)

 

Ellers, så hadde jeg gjort som godeste reodor sier.. Kast motoren ut.. Den er ikke brukende til annet enn båt-anker.

 

Sett så i en motor fra 940. (b230fk/ft).. :)

 

Forresten, så er det orginalt 2" på de bilene der mener jeg.. Ikke langt unna 2" eksos ihvertfall.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plombe i luftfilteret ja..? :)

 

 

Alle tror dem får ekstra hk med "power-filter", men er bare tull det.. Du tror du har fått mer drag i motoren pga lyden filtret gir.. :)

 

Ellers, så hadde jeg gjort som godeste reodor sier.. Kast motoren ut.. Den er ikke brukende til annet enn båt-anker.

 

Sett så i en motor fra 940. (b230fk/ft).. :)

 

Forresten, så er det orginalt 2" på de bilene der mener jeg.. Ikke langt unna 2" eksos ihvertfall.

 

Må ha vært en plombe...og det er nok ikke lyden som gir draget tror jeg...:P Selv om lyden har blitt noe annerledes, så akselerer den bedre enn med orginalt...^^ Så det kan nok ha noe med plomba ja...;P

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha vært en plombe...og det er nok ikke lyden som gir draget tror jeg...:P Selv om lyden har blitt noe annerledes, så akselerer den bedre enn med orginalt...^^ Så det kan nok ha noe med plomba ja...;P

 

Et orginalt luftfilter er i mange tilfeller mye bedre enn et såkalt "power-filter".. Så noen plombe var det nok ikke.. Kan være at orginalfilteret ikke har vært bytta siden bilen var ny.. DA ville du ha merka forskjell ja.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et orginalt luftfilter er i mange tilfeller mye bedre enn et såkalt "power-filter".. Så noen plombe var det nok ikke.. Kan være at orginalfilteret ikke har vært bytta siden bilen var ny.. DA ville du ha merka forskjell ja.

 

Hmm...har nok sikkert ikke det, men den hadde et rør som gikk inn til motoren (ikke der luftstrømmen går), men et som ser ut som om det tar inn luft som har vært i motoren...:S Det blåser i hvertfall ut av det hullet når du ruser motoren litt...

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår