Gå til innhold

Svirre91

Bruker
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Svirre91

  • Bursdag 04/04/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Data repratør...^^ / dame...(H)
  • Modell (eks S4)
    760 GLE
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Yrke eller sivil status
    Skolelei og lykkelig forelsket
  • Motor (eks 1.6)
    2.8i
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    300Ponnier (150 Gamp) sparker under mitt panser i en herlig dur fra en V6-er på 2.8i...^^
  • Fylke
    Bushrud...

Contact Methods

  • Bosted
    Hønefoss

Svirre91's Achievements

  1. Har en -07 mod med facelift. Har rusla 351 000km nå og kardagen uler som et h****! Har fått konstantert dårlige lagre, men å betale 25 000kr for det er uaktuelt. Fått pris på Toyota verksted. Så det jeg lurer på da er om jeg KUN kan bytte ut med bakstilling med facelift, man, 2WD biler? Eller er det mulighet for å kunne bruke fra aut. biler, 4WD biler etc? Har kjørt ca. 100 000km med denna ulinga, men den begynner å bli plagsom allerede når jeg har passert 40km/t nå så føler jeg bør bytte :p
  2. Heisann. En stund siden denne tråden var aktiv, men jeg kan komme med mine innspill. Jeg har hatt H1 '98mod i 5 mnd, og var veldig fornøyd med den. Grunnen til at verkstedet sier de har bytta mange topper er fordi folk da antageligvis har vært litt slappe til å bytte olje. Dette MÅ gjøres regelmessig. Denne kan fint kjøre på 15 000km mellom hvert skift, men ikke blanding av lange og korte skift. Bilens komfort er uten tvil bedre enn toyota sin HiAce, og personlig syns jeg Hyundai har lagt litt mer flid i design av dashbordet. Det er faktisk litt former på det. Med riktige dekk så var bilen fryktelig klartevillig på vinter'n, men ba du den om å sleppe, da slapp det. Hadde Hakkapelitta 7 på denne (piggfritt) og ble MEGET imponert. Helhetlig er dette er bil som tåler juling, både i kulde og varme. Startet med nytt batteri i 30 kulde og det hadde jeg ikke forventa. Så H1 kontra HiAce ville jeg valgt Hyundai. (som allerede er gjort :p) Her har du i hvertfall litt mer info fra min side ;)
  3. Da må du hatt dårlige dekk, for har en selv. 98'mod med 80hk. De er litt slappe, men fungerer. Og 100hk versjonen er etter min mening ganske freske til sitt bruk. Nok om de. Jeg kommer meg fram nesten hvor som helst med den bilen, og kan ikke si annet enn at det er dekka og ikke minst føreren det kommer an på. Kjørte inn i en snøfånn på 40 cm da det lava ned, men kom meg ut igjen på egenhånd. Skal være enig i at det er en av de peneste varebilene, og den som har et veldig fint interiør. Du har faktisk noen linjer og former på dashbordet som "pynter" litt. Ang. det med rust så veit jeg ikke om annet enn det innafor bakhjulene på ramma. Der ligger det 3 plater sveisa på hverandre (undres fært på hvorfor) som det lett kan ruste i. Det er det eneste jeg veit om. 1. giret kan være noe tungt når kassa er kald, men ellers så fungerer det bra! :) Helhetlig bra arbeidsbil. Den er både billig og bra, og tåler et skikkelig støyt uten å få de største skrammene. Jeg har blitt presset ut i autovernet en gang med den, og vart rett og slett; overraska over hvor små bulker det var på bilen. SOLID!
  4. Kort og greit; kan jeg fylle BioDiesel på H1 mod 98?
  5. Ska være helt enig med deg der...:) Jeg har vært så heldig (bortskjemt(A) ) at jeg har fått bil te 18-års dagen min...det ble en 760gle, siden jeg ikke fikk lov til å få med turbo...for far min mente at de med turbo kunne få myyyye større hastigheter med enn en bil uten... Om du har to forskjellige motorer, en med eller en uten turbo, så er det dreimomentet som gjør utfallet her... Men til sysvende og sist så er det ikke motoren som avgjør om bilen er farlig eller ikke, det er føreren og hans høyre bein...:)
  6. Det er til 760'ns B28e motor...mener å huske no rundt 116HK, men kan hende jeg tar feil...:) De med innsprøytning har vel 136HK...;P
  7. Hehe...har ikke studert motoren min så mye som du sikkert skjønner...xD
  8. Forbruket er litt overraskende i forhold til alder og slagvolum...på blandet kjøring går det ca 0,7, mens kjører du pent på langkjøring kan du truge den helt ned til 0,55l på mila...:) Det er det jeg har finni ut av...:)
  9. Hva må gjøres for at jeg kan få stappa nedi en D24 TIC motor i min 760? :) Sitter en B280F i den, og da trenger jeg vel noen andre motor fester?? Trenger litt hjelp til det...:)
  10. De går på ca 0,7 på blanda...:) Kjører du pent og langt så kan den bruke helt ned til 0,55l på mila...:) Ganske lite til å være D6...:P
  11. JP Falco er fine felger som kler denne bilen...:) Eneste minus er at du må til Sverige for å få tak i dem...skjeldne felger...ska ha dem selv...(A)
  12. Hmm...har nok sikkert ikke det, men den hadde et rør som gikk inn til motoren (ikke der luftstrømmen går), men et som ser ut som om det tar inn luft som har vært i motoren...:S Det blåser i hvertfall ut av det hullet når du ruser motoren litt...
  13. Må ha vært en plombe...og det er nok ikke lyden som gir draget tror jeg...:P Selv om lyden har blitt noe annerledes, så akselerer den bedre enn med orginalt...^^ Så det kan nok ha noe med plomba ja...;P
  14. Har tenkt til å beholde den som den er...men tror jeg skal gå ned til 2" eksos siden jeg da vil miste mye av gleden ved motoren har jeg hørt av andre... Har lyst til å bygge den om til manuell, for det er ikke mange som har tror jeg...:) (vil helst ha den så orginal som mulig) Og Power-filtret har hjulpet litt...:P Fått litt bedre drag på motoren og helt anna lyd...:S Sitter plombe i det orginale...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår