Gå til innhold

Tennplugger?

Ranger emnet


HP-Invent

Anbefalte innlegg

Jeg blir anbefalt å bytte plugger når jeg skal skifte cdi boks. Hva kan skje når en vanlig tennplugg blir utsatt for mer turtall en vanlig, uten å bytte til en annen?

 

Det er på en moped altså, skal øke turtallet fra ca 7000 til over 10.000 rpm...

I am a fucking streetracer, you know! :p

 

Mine biler... :P

 

*Toyota Supra

*Nissan 300 ZX

*Porsche 911 GT2

 

Eller, nei... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har en moped som jeg skal ta ut litt mer guff av... Skal altså øke turtallet med nesten 3000 rpm... Blir da anbefalt å bytte tenplugg til en Hi-peformance plugg... Jeg bare lurer på hva som kan skje hvis jeg ikke bytter plugg, bare bruker den orginale...

 

Det er for øvrig en 1 sylindret 50 ccm scooter...

I am a fucking streetracer, you know! :p

 

Mine biler... :P

 

*Toyota Supra

*Nissan 300 ZX

*Porsche 911 GT2

 

Eller, nei... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HP-Invent

Tennpluggene kan da kjøpes i en vanlig bilbutikk, det er samme type plugger. Derfor spørr jeg på en bilside om tennplugger---

 

sant nok.. men tror mopedguruene har mer greie på det..

 

 

 

på min gode gamle er 50 har jeg hvertfall gått opp på verdien til en 8 er plugg..sitter 6 er plugg orginalt.. den er trimmet med det gode gamle malossi trimsettet, populært kalt 11 hk trim... sannheten er vel heller 5 hk..:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

for å si det sånn :) (har hatt litt erfaring med de derre tennpluggene -.-) hvis tennpluggen din ikke tåler det så vill den kansje/mest sansynelig skyte ut innmaten og rett igjennom stempelet og ned i veiven.. dette skjedde med min, så jeg bruker b9es fra NGK og den funker egentlig greit, den er egentlig til 125kubikkern, den funker enda hos meg og jeg har trim veiv så jeg pleier vell å dra den til en tja.. 13 - 14 rpm :) men det spørs jo også hvilken du har nå, du kan jo for eksempel bare kjøpe en med 1 høyere varmegrad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dele en røverhistorie jeg også! :)

 

Kjørte med original tennplugg med full trim (Maxima cyl, 18000rpm veiv, dellorto 21mm, coil, clutch, ALT) gikk som faen hele tiden når jeg hadde den (ca. ett år) ;D

nå er den solgt, og såvidt jeg vet så bruker han fjotten som kjøpte den samme pluggen enda ;)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår