Gå til innhold

sentrallås til mk3

Ranger emnet


boschern

Anbefalte innlegg

Har nå fått koblet TMtuning kittet opp og kan legge til at jeg fikk det til og fungere. Opplåsningen er enda litt variabel, funker kanskje 50 % av gangene, men jeg tror dette skyldes dårlig kontakt mellom ledningene. Brukte biltema kabelsko for å koble det sammen. Skal se mer på det senere i kveld eller i morgen, og ta noen bilder slik at andre kan prøve seg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå fått koblet TMtuning kittet opp og kan legge til at jeg fikk det til og fungere. Opplåsningen er enda litt variabel, funker kanskje 50 % av gangene, men jeg tror dette skyldes dårlig kontakt mellom ledningene. Brukte biltema kabelsko for å koble det sammen. Skal se mer på det senere i kveld eller i morgen, og ta noen bilder slik at andre kan prøve seg også :)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve meg på en liten DIY med sentrallås kittet fra Tmtuning.

 

Jeg har fra før av en 94 Golf med fabrikkinstallert sentrallås, ikke alarm. Jeg har lest på VWvortex at mange der sliter med og installere tmtuning sitt kitt pga. av at de har alarm, og dermed må sende 2 impulser meget fort etter hverandre for å kunne låse opp bilen. Jeg har da ikke alarm, så kan dessverre ikke bekrefte dette. Anyways, here we go!

 

Først:

- ta av den negative polen på batteriet ditt, aldri bra og mekke elektro med strømmen på..

- sørg for at du har masse "koble på"-lednings dingser fra f.eks. biltema

 

Første bildet viser kabelrotet i bagasjerommet der jeg monterer hjernen i kittet.

489892.jpeg

 

Boksen til høyre i dette bildet er den originale "hjernen" til systemet som kontrollerer vakum osv. Til venstre ser man the little black box fra tmtuning, og et haug av ledninger ut av den. Legger ved bilder av brosjyer fra TMtuning slik at når jeg snakker om div. ledninger og farger kan dere bare se på de bildene.

 

489894.jpeg

 

489897.jpeg

 

489898.jpeg

 

 

Det er fire ledninger som går fra tmtuning boksen som _MÅ_ kobles til vakumboksen.

Rødt, tykk - strøm (kobles på plass # 1, farge rød hos meg)

Svart, tykk - jording (kobles på plass # 3, farge brun hos meg)

Hvit - låsesignal (kobles på plass 10, farge grønn hos meg)

Hvit/svart - åpnesignal (kobles på plass 7, farge grå hos meg)

 

Disse skal kobles på tilsvarende ledninger som går inn på vakumboksen. Fargene på disse ledningene varierer litt fra bil til bil etter hva jeg har lest, så legger heller inn nr. på dem siden dette ikke varierer. Nummer står på siden av kontakten som går inn i vakumboksen.

 

Deretter må man koble sammen den orange og orange/svarte ledningen. Ikke spør hvorfor, var slik jeg forstod oppsettet i manualen...

 

Deretter skal gul og gul/svart ledning kobles sammen og kobles til den store røde tykke ledningen, strøm.

 

For og få blinklysene til og lyse opp ved lock/unlock må man koble de to brune ledningene fra tmtuning hjernen til kontakten for lysene i venstre side av bagasjerommet - altså motsatt side fra der vakumboksen henger. De skal kobles opp til svart/hvit og svart/grønn. Har dessverre ikke noe nr på disse eller bilde. Dersom du sliten med å finne utav det kan du alltids sende meg en mail eller noe så skal jeg prøve og fikse et bilde av det.

 

Rød/svart og rosa ledning fra tmtuning boksen kan du bare drite i, kjør på med litt elteip på stussen slik at de ikke ødelegger noe og la det være med det.

 

Før du stuer alt unna anbefaler jeg at du kobler til batteriet ditt og sjekker at alt virker. Dersom det ikke gjør, sliter du sannsynligvis med at en av ledningene ikke er koblet godt nok til. Jeg brukte noen biltema "klemme dingser" som var litt PITA i begynnelsen.

Endret av coqrouge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på en liten ting...

 

Det er fire ledninger som går fra tmtuning boksen som _MÅ_ kobles til vakumboksen.

Rødt, tykk - strøm (kobles på plass # 1, farge rød hos meg)

Svart, tykk - jording (kobles på plass # 3, farge brun hos meg)

Hvit - låsesignal (kobles på plass 10, farge grønn hos meg)

Hvit/svart - åpnesignal (kobles på plass 7, farge grå hos meg)

 

Deretter skal gul og hvit/svart ledning kobles sammen og kobles til den store røde tykke ledningen, strøm.

 

mener du at Hvit/ svart skal på både plass 7 (åpnesignal) og på +12V?

 

bare for å rette på forvirringen min, etter hva jeg forsto fra bildene, er det ikke sånn at på den siste quoten jeg tok, at du mener "gul og gul/ svart" i stede for "gul og hvit/ svart" inn på den store røde (12V)?

 

uansett supert at du gadd å ta deg tid til dette, tror det kan komme til stor hjelp etterhvert=):respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått koblet TMtuning kittet opp og kan legge til at jeg fikk det til og fungere. Opplåsningen er enda litt variabel, funker kanskje 50 % av gangene, men jeg tror dette skyldes dårlig kontakt mellom ledningene. Brukte biltema kabelsko for å koble det sammen. Skal se mer på det senere i kveld eller i morgen, og ta noen bilder slik at andre kan prøve seg også :)

 

Bra DIY. Skal bestille selv straks. Er det dette kittet du har montert?

Du skrev tidligere at opplåsningen virker kanskje 50% av gangene.. Sliter du fortsatt med dette?

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår