Gå til innhold

Audi A6 2.4 starter ikke

Ranger emnet


Sfinx

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en 2000 Audi A6 2.4 Quattro Avant som til tilder sliter med å starte.

Dette varierer veldig.

Som regel så starter den med en gang om morgenen når jeg skal på jobb, og starter med en gang jeg er ferdig på jobb.

 

Men det jeg har lagt merke til er at noen ganger når jeg reiser fra jobb, skal innom en butikk e.l., så starter den ikke igjen.

Virker som om det er når jeg kjører den litt og så stopper den.

 

Men her om dagen, så stod den lenge etter at jeg kom hjem fra jobb, skulle ut en tur på kvelden og da starta den heller ikke.

 

Drar den på starteren leeeenge, så kommer den etterhvert.

 

Har sjekke litt med feilkoder, men fant ikke noe.

 

Det jeg har lagt merke til som kan være problemer på denne type motor er motorstyringsreléet som kan være defekt.

 

Det interessante er at vi tok av kontakten til luftmengdemåleren for så å starte den, men det hjalp ikke.

Men når vi da igjen hadde på kontakten og den til slutt starta (som den pleier å gjøre), så la jeg merke til fjusking under kjøring. Altså den hoppet litt opp og ned på lavt turtall og kjente litt nykking under kjøring.

Det kan jo tyde på LMM og en feil på denne.

 

Men jeg tror ikke det har noe med startproblemene å gjøre.

 

Får kjøre den inn på verksted og se hva de finner ut.

 

Kan jo være tempføleren på vannet også, vet at disse blir byttet ofte på VW og Audi, noe som gjør at kaldstart "slår inn" og da drukner motor.

 

Kommer hvertfall nok med bensin når jeg drar den på starteren:).

Stinker bensin i kupéen, så pluggene blir hvertfall våte.

 

 

Noen som har erfaringer med startproblemer på 2.4 V6?

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg byttet temp sensor (g-62) og i tillegg så har jeg byttet plugger. De som satt der var dårlige. Prøver nå en helt ny type plugg - Pulsestar som visstnok skal være 20.000 ganger bedre enn de ordinære. Er faktisk dokumentert bedre drifstofføkonomi med disse. I tilegg til en helt annen og bedre tenning. Kan sikkert google på de. Har ikke hatt de i så lenge enda, så får se hvordan de er:). Funker vel!

 

Men her er svaret jeg fikk fra møller angående startproblemene:

 

da kan det tyde på en dobbeltemp føler som heter g-62, er litt usikker på delenr til den bilen din i dette tilfelle. men kan være ett sted og begynne. og da evt om gløde tid på bilen er riktig, men den kan vel også få angitt feil tid hvis ikke tempføler er i orden. det skal også sies at den føleren ikke alltid legger igjen "spor" om at den er deffekt og kan avleses i feilminne.

 

Men nå starter og går den problemfritt, så får vi se åssen det går fremover:).

2000 Audi A6 2.4 quattro

------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår