Gå til innhold

Deilig Rav

Ranger emnet


dance

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har planner om å kjøpe meg en deilig Rav4 så snart jeg får ny jobb (og dermed ny lønn!). Litt lei av å kjøre rundt i en gammel vrak.

 


  • Jeg vil ha 3rd gen. Rav4, så d.v.s. at jeg må kjøpe 2006 eller nyere.


  • Jeg vil ha automat girkasse


  • iPod mulighet - bør ikke være mer enn 3.5mm jack


  • Keyless Go

osv

 

Jeg vil i tilegg ha en bil som har ikke gått for langt, slik at jeg må ikke reparere etter å ha tatt opp en enormt lån for en bil, samt lakk må være i god stand, slik at jeg kan beholder bilen.

 

Regner med å legge ut 310.000kr til dette, 15% egenkapital. Høres det fornuftig ut? Hadde dere kjøpt bil til 310.000kr med 200.000 kr brutto i året? Hva med 300.000 kr? 400.000 kr? Hvor går grensen med slike låner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig tittel.

 

det er bare stygg dyrt å låne penger til bil. lønner seg aldri

Helt riktig, det lønner seg aldri å låne penger.

Derimot er det nesten 100% nødvendig for den gjennomsnittelige lønnsmottaker og låne penger for å få kjøpt seg en nyere bil.

En gjennsomsnittelig bil koster omtrent en årslønn for en industriarbeider, det gjør den i dag, og det gjorde den for 40 år siden.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derimot er det nesten 100% nødvendig for den gjennomsnittelige lønnsmottaker og låne penger for å få kjøpt seg en nyere bil.

En gjennsomsnittelig bil koster omtrent en årslønn for en industriarbeider

Men hva er ditt poeng? At jeg skulle spare opp penger til bil i et år? Glemmer du ikke mat, boligleie, ferie osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er ditt poeng? At jeg skulle spare opp penger til bil i et år? Glemmer du ikke mat, boligleie, ferie osv?

Nei, poenget mitt var at de fleste gjennomsnittelige lønnsmottakere har et billån på bilen de kjører. Det er som du sier, selvom det koster i gjennomsnitt en årslønn har man selvfølgelig ikke mulighet til å sette av hele lønna hele året, derfor er gjerne et lån eneste mulighet.

 

Kjør på :) Banken finner selv ut hvor mye de vil låne deg mtp. inntekten din.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal ha en fin bil til rundt 310 000, så er vel rav4 det siste jeg hadde kjøpt..

 

Det er jo smak og behag det da idiot.

 

 

Det lønner seg ikke og ta opp lån til bil, Da en ny bil bare vill falle i pris. Mye bedre og spare opp penger fram til du har råd til og kjøpe deg en nyere bil og heller kjøre rundt i den gamle du har fram til da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjennsomsnittelig bil koster omtrent en årslønn for en industriarbeider, det gjør den i dag, og det gjorde den for 40 år siden.

 

Det stemmer faktisk forbausende bra. De siste bilene mine har kostet tilsvarende min årslønn (+/- 100 000 kr), men jeg er ingen industriarbeider da.

 

Men det er indviduelt om man ønsker å bruke mye eller lite penger på bil. Flere jeg kjenner har dyrere sykkel enn bil. Det er fordi de elsker sykling, mens bilen kun er et transportmiddel.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår