Gå til innhold

90 mod Honda CRX. Godt førstekjøp?

Ranger emnet


acell

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Er 18 år gammel og har fått bilappen. Men mangler bil.

 

Her om dagen så snublet jeg over en 90 mod honda CRX med en B16A7 motor. på 131 hk.

 

Bilen er i fin stand, mangler ei dørlist, slitte skiver framme, + litt andre småting som man forventer av en 19 år gammel bil. nylakkert ifjor. 99,8% rustfri. svetter litt ved toppdekselpakningen.

 

MEN, så kommer cluet, bilen er tydligvis bare gått 160000 km, noe som er litt merkelig med tanke på at bilen er en ungdomsbil. eieren har bytta til seg bilen og vet ikke så mye om den.

 

så, hva burde jeg være litt obs på? han har avertert bilen til 24000 kr.

det virker som bilen har blitt tuklet med siden km standen er så liten.

 

+ kan noen fortelle meg litt om disse CRX`ene? holdbarhet osv. er litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda har jo som kjent gode motorer, så såfremt at service er tatt når det trengs så høres det greit ut. Har bilen servicehefte? Isåfall ser du det der om km-stand stemmer. En annen ting kan være å se på understell og drivverk. Om det ser greit ut kan km-stand være reel. (Selvsagt kan det være slitte foringer, dårlige dempere o.l når bilen har runna 160k, men du får en viss pekepinn.

 

En morsom liten bil som du nok blir godt fornøyd med:) Finnes mye fint til disse også. Smell på noen feite felger og litt senk så har du en grom bil :)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig,

 

Ta en grundig sjekk av hjulbuer, kanaler, rundt ruter, låser osv.

 

Bruk gjerne en liten hammer og hør på lyden, trenger ikke skade lakken.

 

Fikse karross er ofte dyrt og tidkrevende arbeid.

 

Motor er så som så, du får brukte motorer med lav km til 15.000 kr, 160hk som går rett ned i den bilen. Da blir den virkelig morro å kjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det gitt 2-3 crx'er på dokka når jeg gikk på skole der. Det er... 9år siden. Allerede da var samtlige nedrustet. Ikke misforstå, dette er geniale biler. Ca den perfekte førstebil vil jeg si, bare gjør som Hondaen sier. Og ja, når en ikke har vært bileier før er det veldig lett å forelske seg i en bil. Bare husk at dette er en bil du skal leve med! :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dårlig ut med den CRX`n. den har hatt maaaange eiere, vært kræsja. retta opp, bytta motorer på. og kjørt hardt med. så tror den blir ganske uaktuel.

 

Men, det er lys i tunnelen. Har hørt meg på en Nissan sunny komplett ombygd til GTI. motor, understell, intriør og ekstriør. ombygget av tiligere 50 år gammel nissan mekaniker. bilen står 10 km unna meg i tilegg :) problemet er bare at eieren ikke kommer hjem før i august, så kan ikke få sett på den før han kommer hjem.

 

men hva tror dere om denne da?

 

150 hk, gått 200k. 93 mod. senket, småstylet, 25 lapper.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dårlig ut med den CRX`n. den har hatt maaaange eiere, vært kræsja. retta opp, bytta motorer på. og kjørt hardt med. så tror den blir ganske uaktuel.

 

Men, det er lys i tunnelen. Har hørt meg på en Nissan sunny komplett ombygd til GTI. motor, understell, intriør og ekstriør. ombygget av tiligere 50 år gammel nissan mekaniker. bilen står 10 km unna meg i tilegg :) problemet er bare at eieren ikke kommer hjem før i august, så kan ikke få sett på den før han kommer hjem.

 

men hva tror dere om denne da?

 

150 hk, gått 200k. 93 mod. senket, småstylet, 25 lapper.?

 

godkjent ombygd??

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår