Gå til innhold

kjøpe seat?

Ranger emnet


Tor-Ivar

Anbefalte innlegg

sitter nå og vurderer å kjøpe meg en ny bil og har tittet litt på Seat Leon 2000-2002 1.6 L enten sport eller vanlig. Synes den har kult utseende og er i den prisklassen jeg har tenkt meg (50000-70000)

er det noen her inne som har hatt noen problemer med disse bilene? hørt noe om at de ikke er tette og at det lekker vann inn i dem. Seat Leon er så vidt jeg har skjønt en Golf med annet karosseri stemmer dette?

SuperSSrallyGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en golf som du sier, i bunn og grunn. Regner med noen av 1,6ene har samme girkasseproblemene som golf 4 med samme motor. Vil anbefale at du sjekker noen av trådene på golf 4-forumet her, kanskje du finner noen tips.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...

+1 til siste utsagn.

Hadde selv en slik 1.6. Og antageligvis en DUU kasse.

Begynte å lage mange rare lyder i revers gitt. Endte opp med at jeg måtte trille bilen baklengs med man-power.

Vet ikke hvordan det er med 1.8L biler.

Flere jeg kjenner med Golf4 og 1.6 motor. Samme trøblet.

 

Nå har jeg en 1.9 Tdi PS med 6-trinns kasse. Denne tåler ganske mye mere.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 5giret som løsner. Det har altfor dårlig låsing. Har overhalt mange kasser pga dette.

Reversdrevet tåler heller ikke all verdens, men så lenge du ikke smetter den i revers før bilen står stille pleier det å gå bra.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 til siste utsagn.

Hadde selv en slik 1.6. Og antageligvis en DUU kasse.

Begynte å lage mange rare lyder i revers gitt. Endte opp med at jeg måtte trille bilen baklengs med man-power.

Vet ikke hvordan det er med 1.8L biler.

Flere jeg kjenner med Golf4 og 1.6 motor. Samme trøblet.

 

Nå har jeg en 1.9 Tdi PS med 6-trinns kasse. Denne tåler ganske mye mere.

 

Det første som ryker er reversegiret, dette var visstnok fordi pga de festene som sitter der løsner litt fra hverandre slik at girene eller noe sklir fra hverandre, og det er dette som ødelegger kassa.. Det er visstnok dyrere å fikse det enn å bare kjøpe seg en ny kasse..

 

Er 5giret som løsner. Det har altfor dårlig låsing. Har overhalt mange kasser pga dette.

Reversdrevet tåler heller ikke all verdens, men så lenge du ikke smetter den i revers før bilen står stille pleier det å gå bra.

 

Hvor mye tar du/dere for overhaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår