Gå til innhold

Omega b 3.0 24v snart.....

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slapp vel kansje ut 50hk til av V6'ern!!!, Bilen går som fader nå! Som natt og dag!! Ikke helt sikker på hva jeg gjorde som var forsjellen i hvertfall haha! men tikkinga er der fortsatt da

 

Jeg fylte 40liter med 99 v-power, helte noe greier på boks i motoren og noe dysetilsetting i bensinen,samt justerte gassvairen og kjøpte et nytt simco silicon rør som var litt lengre. Bilen går som fader nå!!! helt utroligt, og kjører fortsatt på 2.5 oppsett i hjernen! gleder meg til jeg får chippen, omegan slepper seg løs i 2 gir etter jeg har dratt den ut i første giret uten spinning når jeg girer! Og jeg har 10,5 brede felger bak! Blåste en nye audi 1.8t når jeg kjørte hjemmover fra verkstedet!!!

 

50d5cb6aed57c5682bc5a7d32d490eaa.jpg

 

Bra med litt fart å fres:D

Hvordan gjorde du det med slangene til AC'en?

Monterte dem på motoren før du satt den inn eller etterpå.

Skal hive inn motoren til helga, så hadde vært greit slippe prøv å feilmetoden:) Var ikke ac på stv vogna, så har bare fått slangene fra Blomdal.

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får du chip:D?

Skulle ha benka den, sett kor mange hk du hadde:)

 

Håper jeg får chippen i dag eller i morgen, skal fått bytta reg reim og vannpumpe på den i helga også :) hadde vært drit gøy og benke den ja!

 

Bra med litt fart å fres:D

Hvordan gjorde du det med slangene til AC'en?

Monterte dem på motoren før du satt den inn eller etterpå.

Skal hive inn motoren til helga, så hadde vært greit slippe prøv å feilmetoden:) Var ikke ac på stv vogna, så har bare fått slangene fra Blomdal.

 

monterte slangene til ac på motor før jeg satt den inn ja.

 

 

funker fint den ombygginga av innsugs siden? en slags ressonator/mantzel :) vurderer å prøve dette også på min. Sitter luft-temp giveren fortsatt i? , ser du ennå bruker luftmengemåleren SÅklart :)

 

Fungerer overaskende bra! luft temp givern, har jeg borret opp en hull til og satt rett i "powerboxen" på under siden.

Prøv dette, helt klart. fungerer utroligt bra!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått timet opp og byttet reg reim,samt tatt rust og lakkerte diverse. Lakkerte skjørta i dag, Venter med og ta bakskjermen, pga det tar litt lengre tid, og ta må jeg sette av litt lengre tid, Men ellers ble eg meget fornøyd med lakken som stemte utroligt bra. Så jo faktisk bra ut for og være boks lakk,.

 

litt bilder

 

bbd944f58ac1dbf86c3d0e9c98a4f725.jpg

106678608c3d4beb2fe9c69cd12137e4.jpg

89a28c89b7acafa3f5319ba7bc6dc7c9.jpg

f25833de1b3c1aa6160655ffd39361c4.jpg

4b4ec5d0b7870213bf34d6edd25e5e7d.jpg

23f5aa363ca32aaca7618445b41d34fc.jpg

 

Hva synes dere? Tenkte og kjøpe inn litt mere lakk i morgen og ta bak og frontfangern helt ned. :) mv6 style, passer jo godt med motor nå:)

Endret av Sæther Racing

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått timet opp og byttet reg reim,samt tatt rust og lakkerte diverse. Lakkerte skjørta i dag, Venter med og ta bakskjermen, pga det tar litt lengre tid, og ta må jeg sette av litt lengre tid, Men ellers ble eg meget fornøyd med lakken som stemte utroligt bra. Så jo faktisk bra ut for og være boks lakk,.

 

Hva synes dere? Tenkte og kjøpe inn litt mere lakk i morgen og ta bak og frontfangern helt ned. :) mv6 style, passer jo godt med motor nå:)

 

Ble bra:D Gøy når man begyner å få ting i orden.

Få bare orden på hjulbuene nå, og ikke juks, her er det bare nytt stål og lakk som gjelder:D:D:D:D:D:D:D

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra:D Gøy når man begyner å få ting i orden.

Få bare orden på hjulbuene nå, og ikke juks, her er det bare nytt stål og lakk som gjelder:D:D:D:D:D:D:D

 

Går ikke og jukse her :oohh Så jævligt hehe :crazysant:

angrer som en hund på at jeg ikke fikk gjort det ortlig på sølvfargede medengang, men men får ta den en annen gang. den går vel i lakkboksen neste år og er klar for OMC treff på rudskogen nylakkert og fin :) i alle kroker og hjørner, med nye metal buer også hvis den er heldig :oohh

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo veldig bra ut det der da! Hva med nærbilder? :)

 

Nærbilder neehhh det egner den seg ikke til. Men ser ikke alt for gærent ut, men ikke noe jeg klarer og leve med, tenkte og kjøpe in en b2 delebil, og plukke, dører,panser,forskjermer ja hele sulamitten og bygge over :) Liten plan jeg har da :oohh

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår