Gå til innhold

Hvordan få tilbake min egen bil fra eksen?

Ranger emnet


Jeebus

Anbefalte innlegg

Etter et samlivsbrudd, får jeg nå ikke eksen til å gi meg nøkkelen til MIN EGEN bil, frivillig.

 

Det hører med til historien at vi hadde en muntlig avtale på at hun skulle kjøpe den av meg, og jeg har fått penger for den - men da hun prøver å gjøre krav på penger for et boligsalg, som hun slett ikke har krav på, så velger jeg å ikke skrive under på noen salgsmelding før dette er i orden.

 

Så lenge bilen er min på papiret, vil jeg gjøre livet hennes like surt som hun prøver å gjøre mitt, og ha bilen stående hos meg selv.

 

Har vært i kontakt med politiet, som ikke ville hjelpe da det var "en sivilsak" (lite overraskende).

 

Etter mitt syn går det over til tyveri, i det øyeblikket "lån MED samtykke fra eier" blir "lån UTEN samtykke fra eier", MEN slik er ikke norsk lov.

 

På den annen side - jeg har jo lov til å sette fyr på egne gjenstander, har jeg ikke?

 

:iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen rart at politiet ikke vil hjelpe deg med å få tilbake en bil du har solgt og fått penger for...

 

Det er jo heller ikke en sivil sak, men rett og slett en tullesak hvis du har fått penger for bilen, men ikke vil gi den fra deg på grunn av andre forhold.

 

Jeg vil i korte trekk si det sånn: Har hun betalt for bilen etter en avtale med deg (muntlig eller skriftlig) har du ingenting du skulle sagt, bilen er da hennes (forutsatt at det kan "bevises" at hun har betalt deg penger etc). At du ikke har levert inn salgsmelding har ingenting med saken å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg glemte en vesentlig ting. Hun har da også en bil som er min (økonomisk) i sitt navn, som HUN nekter å registrere om til mitt navn.

 

Så vi stiller altså "likt", og hun nekter å gi seg, selv om jeg har tilbydt en rekke forskjellige løsninger.

 

Det første innlegget fikk meg til å virke småkriminell, noe jeg ikke er. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at din tidligere samboer forlot deg. For en stakkarslig type du er som, sitat "forsøker å gjøre hennes liv like surt som ditt eget".

 

Ai-ai, ikke noe er som litt sneversynt forum-kritikk. Å dømme noen etter ett innlegg er vel ikke uvant for deg, tenker jeg.

 

OI, der gjorde jeg det samme! Hikst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra opp til henne med makt. Og få nøkklene! Deretter gi henne pengene som er hennes og da del resten likt done deal.

 

Ringer hu politiet for du "Bryter deg inn" kan du bare si at du skal ha DINE nøkkler.

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta det i konflikt rådet ;) mordern og fattern kriga sånn de og. årna seg når de begge skjønnte hvor teite de var.

 

Det er vel der dette havner også, tipper jeg. Problemet er at hu er ræva i matte, så antagelig vil det ordne seg om det er noen der som er litt mer oppegående når det gjelder matte. Forhåpentlig gjelder det også advokaten hennes. ;)

 

Skal oppdatere på hva som skjer. :)

 

For øvrig litt morro at morra di blir kalt for "mordern" av sin egen sønn. Skriveleif FTW. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at folk ikke skal klare å gjøre opp i slike saken selv, men det blir vel litt for mye følelser som er ute å går.

 

Husk at den du elsker mest også kan være den personen som gjør deg mest forbannet.

 

Lykke til, men husk at å hisse seg opp sjelden løser noe, det skaper bare mer problemer. Håper det ikke er unger oppe i dette også…

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt om den andre parten krever penger den ikke rettmessig har krav på. Og i tillegg suger i matte... :m'm:

Men om du er så skråsikker på dette med rettmessighet, hvorfor ikke bare være et godt forbilde og "gi slipp på" bilen?

 

Uansett, lykke til med frigjørelsen...Kanskje ikke av bilen, men forhåpentligvis av stressnivået. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke samboerkontrakt, da jeg stolte på henne. Klok av skade, kan man godt si, det skjer nemlig aldri igjen! Men hun har alltid virket stabil og til å stole på. Så feil kan man ta. Men jeg har ingen hard feelings i det hele tatt, egentlig, vil bare at hun skal la meg få pengene mine uten å krangle om det. Hun prøver nemlig å få kloa i en uforholdsmessig stor andel av pengene. Som jenter flest, med andre ord. Hehe... :)

 

I tillegg fikk hun blod på tann da jeg dro inn fremmede jenter i leiligheten (etter at hun hadde flyttet, altså)... Litt ris til egen bak der, kan man si. Hadde vel ikke gjort det igjen, fra et økonomisk ståsted, men faen så gøy det var da det varte. Syns hun har godt av det, jeg. He-he...

 

For øvrig har jeg snakket med henne i kveld, og gått med på å skrive over bilen til henne til uka. Så da er hvertfall DEN biten grei, hvertfall om det går begge veier. :thumb

 

Håper vel fortsatt på at hun skal ta til fornuften, om hun har noe igjen. Hun hadde hvertfall noen centimeter fornuft i seg et par ganger i uka da vi var sammen.

 

Oooooh.

 

Knegg-knegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hadde ikke samboerkontrakt, da jeg stolte på henne. Klok av skade, kan man godt si, det skjer nemlig aldri igjen! Men hun har alltid virket stabil og til å stole på. Så feil kan man ta. Men jeg har ingen hard feelings i det hele tatt, egentlig, vil bare at hun skal la meg få pengene mine uten å krangle om det. Hun prøver nemlig å få kloa i en uforholdsmessig stor andel av pengene. Som jenter flest, med andre ord. Hehe... :)

 

I tillegg fikk hun blod på tann da jeg dro inn fremmede jenter i leiligheten (etter at hun hadde flyttet, altså)... Litt ris til egen bak der, kan man si. Hadde vel ikke gjort det igjen, fra et økonomisk ståsted, men faen så gøy det var da det varte. Syns hun har godt av det, jeg. He-he...

 

For øvrig har jeg snakket med henne i kveld, og gått med på å skrive over bilen til henne til uka. Så da er hvertfall DEN biten grei, hvertfall om det går begge veier. :thumb

 

Håper vel fortsatt på at hun skal ta til fornuften, om hun har noe igjen. Hun hadde hvertfall noen centimeter fornuft i seg et par ganger i uka da vi var sammen.

 

Oooooh.

 

Knegg-knegg.

 

 

diiiirty

2000 Audi A4 1.9TDI

1984 Volvo 240 bruksbil:P

1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html

1987 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår