JBL-GTO Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Hei, Har en Mercedes 220E 1993 mod. Nå i det siste har jeg fått vibrasjoner i rattet (kjenner hjulene vibrerer) både når jeg akselererer og når jeg bremser ned. Det rare er at dette kun skjer i hastighet mellom 100 og 110 km/t ikke noen vibrasjoner hverken over eller under det. Er heller ikke hver eneste gang, men si ved ca 75% av gangene jeg paserer denne farten. Kan det være så enkelt at en av vektene på hjulet har forlyttet seg litt eller er det noe annet som jeg burde sjekke ut først ev? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 ville avbalansert dekkene først og fremst. Er alle mutterene trekt ordentlig til? pål Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gazoline Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Jeg vil tippe kast\feil montert mellomaksel, eller gåent kryss i mellom aksel...? Iallefall en tanke å sjekke det ut ;) Siter Volvo 242 Turbo 76` Mitsubishi Lancer 95` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Sjekk om demperene dine er ødelagt, evt. bytt de ut. De fleste hjuloppheng har en udempet frekvens som ligger rundt 100km/t (13,3Hz) og er demperne ødelagt vil hjulet ha vanskelig for å holde kontakt med underlaget ved denne hastigheten og vil hoppe som igjen skaper vibrasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JBL-GTO Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Takker for svarene. Ja mutterne er trekt til ordentlig, det var det første jeg sjekket. Da får jeg balansere dekkene også sjekker jeg videre om ikke det hjelper! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg