Gå til innhold

trenger AC gass R12. Noen som vet hvor jeg kan få tak i?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jadda...var bortpå bilia og spurte etter ac gass til bilen min.

men det har dem ikke. Ble bedt om å høre med noen som driver med amerikanske biler, å det er det jo nok av her:thumb

 

Noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i R12 gass?:cab

Endret av Volvo 740 racing

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda...var bortpå bilia og spurte etter ac gass til bilen min.

men det har dem ikke. Ble bedt om å høre med noen som driver med amerikanske biler, å det er det jo nok av her:thumb

 

Noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i R12 gass?:cab

 

 

jeg har 2 kasser med bokser stående på lager i FL, kan få sendt de hit om det er interesse for de?

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med det? Fyll 80% av mengden oppgitt for R12 med R134A og fyll på litt olje som er kompatibel med R12 og R134A samt bytt alle oringer og tørkefilter om du gidder. Juster også trykksensoren til å slå inn litt tidligere om kompressoren går veldig ofte.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med det? Fyll 80% av mengden oppgitt for R12 med R134A og fyll på litt olje som er kompatibel med R12 og R134A samt bytt alle oringer og tørkefilter om du gidder. Juster også trykksensoren til å slå inn litt tidligere om kompressoren går veldig ofte.

 

ok, men jeg må fortsatt ha R12. får man først tak i er det vel likegreit å fylle det man skal ha 1.2 bar, istedet for å tulle sånt?

 

 

men hva hjelper det å bytte O-ringer og tørkefilter? er bare det som trengs for å bygge om/kjøre på gassen dem som brukes på nyere biler idag?

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2 kasser med bokser stående på lager i FL, kan få sendt de hit om det er interesse for de?

 

driver du med no firma eller noe sånt, så man bare skal stikke innom? Ettersom det jeg har hørt, er den gassen veldig brennbar. er ikke så gira på å tukle med det sjøl....

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er ikke brennbar.. derimot dannes det fossgen hvis man spalter den over varme. river godt i nesa. fareklasse høyere enn blåsyre. vil nok anbefale å skifte all oljen på kompressoren, hvis man skal konvertere. også må du sette adaptere på service stussene. alikevel vil ikke dette være noe fullgodt, effektivt anlegg. får man tak i r12, bør man bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
BUMP, har fått meg en god gammal porsche med R12 gass på AC. Noen som kan teste anlegget for meg, og evt fylle det? Kompressoren er koblet av av uviss grunn, så går utifra at det er tomt for gass.

 

Du har pm :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
r12 og r22 ble vel tatt ut av produksjon pga den er både helseskadelig og miljø skadelig . ?? jeg har igjen en skvett r12 . men har ingen steder å bruke den:P

 

R12 slutta de med pga den var skadelig for ozonlaget, og gikk heller over til R134a, som igjen er skadelig for mennesker.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår