Gå til innhold

Hjelp, jeg skal selv skifte registerreim.

Ranger emnet


anamir

Anbefalte innlegg

Hei, jeg må bare anbefale deg å la være, dette er en viktig del av motoren som kan gjøre stor skade om gjort feil.

Da er det sagt.

 

Det du må gjøre.

Du må demontere alle deksler rundt reima, og alt som er i veien for det.

Du må av med reimhjulet på veiva(CS på bildet)

Sett helst motor på merker.

Merk reima mot alle reimhjul utenom strammehjula som skal skiftes, samt rotasjonsretning, og så du forstår hvilke merker som skal hvor, hvit sprittusj er fint.

Demonter reima(løsne strammer)

Skift strammehjul og løpehjul.

Merk ny reim likt med gammel reim, tell tenner, flere ganger så det er rett.

 

Monter ny reim på alle merkene, nøyaktig

Dra til løpehjul, stram reima med strammehjul og skru til.

Sveiv motor 2 runder eller mere, sjekk stramming av reima og evt juster, dra til strammehjul og løpehjul med moment, monter sammen igjen, dra til reimhjul veiv med moment.

 

Registerreima skal ikke være så voldsomt stram, du skal greie å vri den 90* på langstrekka.

 

Lykke til: Dette gjøres på eget ansvar og du frarådes jobben uten erfaring med det.

Har aldri gjort dette på hyundai, men en generell beskrivelse.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Julet 2 har jeg litt problem for å fjerne. men det går framover. er det noe jeg må passe mye esktra på nå?

Nå fant jeg at det, har tre små hull som skal nok festes til et specielt vektøy jeg ikke har. slik at jeg kan løser det og prøver å skru bolten av. Fadder også! det er bare det som mangler til jeg er frem på reima.Her skal man være superkvinne med super krefter!Uansett, vil jeg takk alle som til nå har bidrat til at jeg har kommet så langt!

Endret av anamir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på et program en gang at de tok av hjulet på den siden reg.reima er, for å komme lettere til. Det var dog en Peugeot, og jeg vet ikke hvordan det er på Hyundai, men det kan bli lettere å komme til:) Lykke til med arbeidet. Synes det står respekt av en amatør å begynne på dette selv, men vær forsiktig og nøyaktig, bruk god tid. For som sagt lenger opp, er det lite som skal til for at det går galt.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker har så begrenset grunnkunnskap at de ikke innser hva som virkelig kreves eller aner konsekvensene av ens handlinger.

 

Det er i slike tilfeller ting blir dyrt, eller de rett og slett skader seg eller dør. Darwin awards.

 

Rette tankegang, du raske gutt! Gå til verksted, betal 1500kr timen ++++ for kun arbeid, ikke prøv noe du ikke har gjort før, ikke lær noe nytt, sitt i stua og se på tv, VÆR EN DRONE I DAG! :thumb Har bytta register på et par biler, har plagdes, men har da alltif fått det til til slutt ;) Følg monteringsanvisningene nøye

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rette tankegang, du raske gutt! Gå til verksted, betal 1500kr timen ++++ for kun arbeid, ikke prøv noe du ikke har gjort før, ikke lær noe nytt, sitt i stua og se på tv, VÆR EN DRONE I DAG! :thumb

Han har jo aldri prøvd noe annet enn Honda så...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! En vakker og solfylt dag har begynt for mange timer siden. jeg må klare å fjerne reimskive til veivakselen, og jeg vet ikke hordan? Har leste meg nesten blind på arbeidsbeskrivelsen og finner ikke "koden" som vil fører meg til himmelem og reg.reima! Her slitter jeg virkelig. Men er det noe gode råd der ute? Moteren har jeg hevet og den står trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår

 

Poenget er at jeg VET hva jeg skal holde meg unna, for jeg forstår omfanget. For min del gjør jeg alt med bil selv (naboene kaller meg "Mekken"), men starte med å programere PID kontrollsystem til UAV holder jeg meg unna. Ikke fordi jeg ikke klarer det, men fordi jeg rett og slett ikke har tid til det da jeg forstår hvor omfattende det er.

 

Den som vet, at han ikke vet, vet :D

 

Regner med du heller ikke gidder fortelle en person med lavere intelligenskvotient hvordan man bygger en bombe. I dette tilfellet virker TS som en person uten erfaring. Altså, når man må fortelle hvordan en reim ser ut, LYKKE TIL! :D

 

Bytte registerreim er ikke vanskelig, men det er heller ikke alle som bør prøve på det. Man skjønner jo kjapt hvordan ståa er når de spør. Er de smart skjønner de hva og hvordan ganske kjapt, andre ikke.

 

 

 

Rette tankegang, du raske gutt! Gå til verksted, betal 1500kr timen ++++ for kun arbeid, ikke prøv noe du ikke har gjort før, ikke lær noe nytt, sitt i stua og se på tv, VÆR EN DRONE I DAG! :thumb Har bytta register på et par biler, har plagdes, men har da alltif fått det til til slutt ;) Følg monteringsanvisningene nøye
Endret av Hondaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår