Gå til innhold

Kjørecomputer og litt andre spørsmål

Ranger emnet


Fukaniso

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp blitt den heldige eier av en '94 Omega B 2.0 16V Sedan og har ett par ting jeg lurer på :)

 

Det første er litt "dumt" spørsmål.. Men det fulgte ikke med noen instruksjonsbok, så jeg spør uansett hehe.. Skal spylervæske fylles på det gule lokket foran radiatoren? Eneste logiske plassen jeg har funnet hittil, bortsett fra at det bare står at man skal fylle på vann...

 

Svar: Ja, det er den.. Takk til Haynes

 

2: På førersetet mitt er det litt justeringer på siden mot døra.. Den ene er en spak, men kan ikke se noen reaksjon på setet når jeg styrer med den. Neste er en knapp som nesten ligner litt på vindusheis, men ser heller ingen reaksjon på den... Så er det to hjul på ryggen, regner med at den ene er til korsryggstøtte, men hva er den andre?

 

3: På kjørecomputeren min står det varsel om Backljus og Halvljus.. Forstår såklart at dette er svensk og har med lys å gjøre, men hvilke lys er det? Jeg har ett gåent tåkelys og et gåent fultlys som jeg skal bytte, men ser liksom ikke helt sammenhengen mellom Back og Halv med de to :P

 

4: Takluka mi går kun opp i tilt, og ikke ned igjen eller bakover til full åpning... Noen tips? Jeg må skru den ned manuelt etter å ha hatt den i tilt, og det funker å åpne den helt manuelt.

 

5: Håndtaket til bakluka spretter ikke tilbake i låst stilling etter at jeg har hatt opp bagasjen.. Tips?

 

6: Bilen går veldig lavt på tomgang, og noen ganger er den oppe i nesten 1500rpm.. Finnes det noe sånt som tomgangsregulator som må fikses eller byttes?

 

Og (foreløpig) til sist, men ikke minst..

7: Skjermen på kjørecomputeren min er delvis defekt og jeg må bytte den... Er det veldig mye pes å skru den ut? I så fall, kunne noen gitt meg en kort guide på hvordan jeg gjør det?

 

På forhånd takk for alle svar :)

Endret av Fukaniso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror Backljus er ryggelys... sjekk det

 

Begge ryggelysa funker som dem skal.. Jeg tenkte også selv at det var ryggelys, men fikk noen til å være med på en liten lyssjekk, og alle baklys var bra.. Kun de to pærene i fronten som er defekt, men dem byttes fortløpende :)

Ellers takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge ryggelysa funker som dem skal.. Jeg tenkte også selv at det var ryggelys, men fikk noen til å være med på en liten lyssjekk, og alle baklys var bra.. Kun de to pærene i fronten som er defekt, men dem byttes fortløpende :)

Ellers takk for svar!

 

Jepp.. Funnet ut at Backljus faktisk er ryggelys, selv om det funker... Halvljus er vanlig kjørelys/nærlys, men siden disse også fungerer, så er det jo noe underfundig på gang :)

Må man resette feilkodene på kjørecomputeren etter at man har rettet feilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår