Gå til innhold

Ladetrykk 1.8T med chip? (ca 200hk)

Ranger emnet


glx-rider

Anbefalte innlegg

Har chippet bilen min og ladet rundt 0,9 bar fram til et par dager siden hvor trykket falt ned til rundt 0,5. Det viste seg å være høl i en slange og at røret ved oljedamp(husker ikke helt navnet men de med peil skjønner nok hvilket rør jeg mener) var morkent. Har byttet både slange og rør, trykktestet og alt var tett. Likevel så går ikke ladetrykket høyere enn 0,7.

 

Før jeg fant lekkasjene ladet jeg som sagt rundt 0,9 og dette var antakeligvis også med et lite hull på slangen... Derfor lurer jeg på:

 

Hvilket ladetrykk har dere med chip? Noen formening om hva som kan være galt?

Endret av glx-rider
Endret til bedre emnetittel

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lader 1.35bar, litt mye kanskje, men det har gått greit i 1 år nå.

Normalt er rundt 1-1.2 bar.

Bytt ut N75 ventilen til en N75J eller N75H ventil.

Har du sjekket allt av trykk slanger? Tyder på at det kan väre den neste feilen på listen.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sjekket alle slanger og ingen hull eller tull å spore. Tippa det var ventilen selv så byttet til en N75H og nå lader bilen rundt 1,1 på det beste. Det eneste er at jeg ikke holder trykket stabilt så den faller gjerne ned til 0,7/0,6 og har fått råd om å bytte intercooler for et mer stabilt trykk.

 

(de plastinngangene på den originale er visst ikke helt bra med en gang bilen er trimmet..)

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. okay:) Hvordan har du gjort dette?

 

Da er vel den utelukket. Har merket at bilen varierer trykket veldig etter temp og hvor lenge jeg har kjørt så lurer på om det kan være (maf?) sensoren som er kødden. (tenker på enten luftmasse eller luftmengde, husker ikke hvem det var som regulerte.) noen måte å sjekke disse på uten å bytte til nye?

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ikke på orginalturbo, er ikke å anbefale å lade 1.7 bar på den orginale k03'en :)

 

Har du byttet noe rørgang eller annet på bilen da? Du kan plugge ut luftemassemåleren i toppen av luftfilterboksen din. Hvis bilen ikke endrer oppførsel med denne plugget ut, kan det være verdt ett forsøk å bytte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

fikk min passat 1,8t chippet for 4dager siden,merket at det ble litt for mye "drag" men det funka knall! i dag fikke lyste en epc lampe å ingen reaksjon på gassen! stopper og starter å alt funker bra til jeg axser "formye" noen jeg kjente mente at turbo trykket var forhøyt! noen formening om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk min passat 1,8t chippet for 4dager siden,merket at det ble litt for mye "drag" men det funka knall! i dag fikke lyste en epc lampe å ingen reaksjon på gassen! stopper og starter å alt funker bra til jeg axser "formye" noen jeg kjente mente at turbo trykket var forhøyt! noen formening om det?

 

Volvo har det problemet der, S60 spes.. For mye turtall=for mye trykk og da er det en ventil som fucker.. Men da hjelper det å stoppe/starte igjen, det er turbo'n som går i nødmodus.. Kjøreskolen hadde 2 slike, og begge hadde det samme problemet, sjekka begge bila og det var visstnok en ventil som var mongo..

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk min passat 1,8t chippet for 4dager siden,merket at det ble litt for mye "drag" men det funka knall! i dag fikke lyste en epc lampe å ingen reaksjon på gassen! stopper og starter å alt funker bra til jeg axser "formye" noen jeg kjente mente at turbo trykket var forhøyt! noen formening om det?

 

Bilen går i nødmodus av en eller annen grunn, du er nødt til å kjøre diagnose for å finne ut hvorfor. Hvis du lader mere trykk enn hva motorstyringa tillater feks, vil bilen gå i nødmodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår