Thypoon Skrevet Juni 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2009 Hei, håper noen kan hjelpe meg litt her. Har en 94 mod 2,3 audi 100 avant. De par siste ukene har motoren ved noen anledninger bare død ut og stoppet. Har da sjekket om det er gnist i pluggen, noe det ikke er. Sjekket kontakter og tenningshus/rotor uten å kunnefinne noe feil. Så plutselig starter den igjen og går, så kan den gå normalt igjen et par dager så stopper den igjen. Rugger litt i ledninger og da kan den starte igjen. Er det noen som har opplevd dette og er det noen som vet hva dette kan skyldes? takknemlig for all hjelp. Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 hadde akkurat det samme med en Opel Calibra for en god stund tilbake.. det var hjernen som konket ut, men vet ikke helt hvordan det er med hjernen på disse bilene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 (endret) Høres veldig ut som hallgiver i fordeleren begynner å bli dårlig. Hadde akkurat samme symtomer på min. Motor stopper når som helst, og starter igjen etter en stund. Turteller går plutselig helt til bånns når det skjer. Gikk som en drøm når jeg fikk bytta fordeleren =) Quattro73 her på forumet som tipset meg om det. Endret Juni 13, 2009 av Monzter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 Jeg vet om en kar som bytter hallgivere i NG/NF/AAR-fordelere, tar kr 500-600 for dette (pluss frakt). Send PM om du vil ha hans adresse og telefonnummer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thypoon Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Takker for svar, skal prøve å bytte fordeler å se om det hjelper. Hvis ikke tar jeg kontakt på PM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thypoon Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Da byttet jeg Hallgiver selv og motoren går som ei klokke igjen. Takker for gode råd:m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Juli 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 Tøft =) Hvor fikk du tak i hallgiver da? Enkelt å bytte selv? Kjekt å vite hvis d skulle skje flere ganger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 Hallgiver selges blant annet på bilxtra og mekonomen, og går fort å bytte. Man må ta ut fordeler(sett merker), slå ut en splint for å ta av drevet(må ofte borre her), dra ut akselen og løsne hallgiver. Den er festet i to-tre skruer. Så er det bare å gjøre alt i motsatt rekkefølge når du skal ha det sammen igjen. Du må også ha en ny splint av typen som ekspanderer når den bankes inn, husker ikke hva de heter. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg