Gå til innhold

Justering av giroverføring

Ranger emnet


isaksa

Anbefalte innlegg

Hallo folkens.

 

Bilen er en Audi S4 c4 med 6tr. girkasse

 

Har hatt nede girkassa og fått byttet sync-ringer på 1-2giret.. Byttet clutch, dreid ned svinghjul +++

 

Men nå som jeg skal montere dette igjen klarer jeg liksom ikke finne girene, det som er litt dumt er at da jeg monterte kassa sjekket ikke jeg om kassa sto i fri.

Går ikke inn i 1.gir- 2 giret er tomt, går i 3,4,5,6 men virker som om at den står i 1, da jeg har girvelgeren i 3. Om jeg slipper clutchen.

Ble mye greier hær gitt, men lurte på om det finnes noe grunn-instilling?

 

Hadde nede kassa for 2 år siden, og da tok jeg mål med skyvelære på sjalte-armene slik at jeg ikke skulle bli plaget ved montering.

 

Mads

Audi A6 R5

Volvo 242L 1978 Mod

Audi S4 2.2TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett girspak i friposisjon og girkassen i fri og sett så overføringen på kassen. Eller girspak i 1.gir og girkassen i 1.gir, ett fett.

 

Har egentlig prøvd det meste nå..

Girvelgeren går helt fint venstre/høyre, men skraper tannhjul da jeg slipper clutchen.

2 Giret skjer det ingen ting da jeg slipper clutchen.

Og den smetter rett inn i 3.4.5.6gir.

Virker ikke som at den går heelt inn i 3 giret, da girspaken rører seg noe om man går framover.

 

Mads

Audi A6 R5

Volvo 242L 1978 Mod

Audi S4 2.2TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på en brøler da jeg hadde girkassa mi nede. Jeg bøyde staget da jeg satte kassen inn.. så måtte ned med staget og rette det opp. Ikke noe sånt som har skjedd hos deg? Høres veldig likt ut :)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår