Gå til innhold

Ombygging av lastebil?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Må huske på at vi skal lage nesten alt selv, så spørs jo hvor fint to hobbymekanikere/snekre klarer og lage det da ;)

 

Alt blir fint så lenge man ikke stresser og tar seg god tid, ikke satser på halvferdige løsninger etc.

 

Masse rart som gies bort på finn :D

 

Hehe, sant det. Får benytte denne "friuka" til å tråle anonnser der.

 

 

 

Ellers, planer om å beholde liften bakpå bilen?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alt blir fint så lenge man ikke stresser og tar seg god tid, ikke satser på halvferdige løsninger etc.

Hehe, sant det. Får benytte denne "friuka" til å tråle anonnser der. Ellers, planer om å beholde liften bakpå bilen?

 

Jepp! Utrolig kjekk å ha, blant annet siden jeg har et telt hvor kapellduken veier 100kg+, og det er forferdelig deilig å løfte med lift og jekketralle, enn for hånd :) Dessuten kan det være en "nødjekk"(evt kran, i værste tilfelle), da bilen ikke veier mer enn 580kg :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Utrolig kjekk å ha, blant annet siden jeg har et telt hvor kapellduken veier 100kg+, og det er forferdelig deilig å løfte med lift og jekketralle, enn for hånd :) Dessuten kan det være en "nødjekk"(evt kran, i værste tilfelle), da bilen ikke veier mer enn 580kg :)

 

Sant så sant, kan jo også brukes som soldekk / stupetårn der du kan rygge bilen helt til vannet.

 

Blir spennende hvordan utsiktsplassen på taket blir. Regner med at dette er for å få god utsikt på gatebil og lignende?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så sant, kan jo også brukes som soldekk / stupetårn der du kan rygge bilen helt til vannet.

 

Blir spennende hvordan utsiktsplassen på taket blir. Regner med at dette er for å få god utsikt på gatebil og lignende?

 

Jups! Det er helt korrekt :) Vi pleier å bli godt prioritert i depot på NM og NC, så bare jeg får satt bilen nær pitlane, så skal jeg nok klare å se over nesten hele banen, på våler og rudskogen :)

 

Og slik ser forøvrig benkeplata ut, som riktignok må kappes litt:

 

12839_187724476611_547141611_3430442_2701504_n.jpg

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! :)

 

Har bare litt stress på skolen nå i innspurten før jul, derfor jobbinga blir litt sporadisk(dessuten får jeg ikke gjordt så mye før SVV har svart på søknaden - for jeg vil ikke innrede den før den evt. blir godkjent)

 

MEN!

 

I dag tidlig fikk jeg slengt inn varmtvannsbereder som går på gass, så da kan jeg bruke 230v når jeg har mulighet for strøm, og gass hvis jeg står ute i det fri :) Dessuten skal trappa opp til senga bak gå over den, så da lager jeg noen slisser i trappa, så varmen fra varmtvannsberederen kommer til nytte på soverommet og :)

 

12839_190303976611_547141611_3448193_2572059_n.jpg

 

EDIT: de er forøvrig koblet i serie, slik at kaldtvannet først kommer til 230v vvb, så til gass vvb og så til krana. Det er fordi gassvarmern er "momentanvarmer" eller, altså, den varmer vannet AKKURAT når du bruker det, så om jeg da skulle spylt igjennom en hel 120l tank før jeg fikk varmtvann hadde det jo vært.. kjedelig :D

 

Skal ta å sette opp en liste etterpå, så får jeg se om jeg får gjordt litt til i morgen :) Resten av kvelden(og natta, sigh) må jeg være vakt på en fest på skolen, så da får jeg ikke gjordt no... :hmmmmmmmmm:

Endret av Go-carter

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers tror jeg at jeg antakeligvis kobler opp 12V lys i verkstedet bak(har to avlange lys, som skal plasseres på hver sin side av lasterommet), samt begynner på 230V sentralen, med sikringer etc. Tror det faktum å få en elektriker til å legge all strømmen i den bilen kommer til å bli hinsides dyrt, om det i det hele tatt er noen som vil ta på seg jobben. Så da "blender" jeg bare 230V på kontrollen :)

 

Så får vi se om jeg finner på noe mere finurlig å gjøre, iløpet av kvelden :D

 

Tror nok jeg ganske enkelt må begynne nederst, og få lagt gulvet først. Gikk glipp av et helt gulv på finn i går, så speider etter nytt et nå. Så får vi se hvor fort jeg får tak i det :) Har også tenkt å kjøpe alutråd og argongass snart, så jeg får sveist ferdig skjørtet og ramma til alkoven!

Endret av Go-carter

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på at du må ha autorisert elektrikker for å få "godkjent" 230v i bobil.

Hørte med en kamerat som er elektrikker og det hadde han aldri hørt om.

 

Njaaa, mener det. Skal se om jeg finner noe om det i lovdata, evt. ute på den store web'en :)

 

EDIT: nei, finner faktisk ingenting! Kanskje jeg slipper det, det hadde jo vært fryktelig kjekt :) Da kan jeg legge opp strøm uten dårlig samvittighet iallefall! :D

Endret av Go-carter

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men da kjører jeg på. Får heller spille dum og uvitende, hvis SVV rekker pekefinger :)

 

Men da har jeg selvfølgelig lagt litt kabler i dag, og satt opp lys bak i verkstedet. Ett lys på hver side, så blir det forhåpentligvis lyst nok til å finne skruer og verktøy selv på en mørk høstkveld ;) Har også lagt opp 230V til de to støpslene bak, samt vvb-støpselet. Tenkte jeg skulle legge opp støpsel til kompressor(under skapet) i morgen, samt dra kabel bort til "sentralen", og til badet :)

 

Og her kommer bildene!

 

12839_191204741611_547141611_3455672_7160266_n.jpg

 

12839_191204751611_547141611_3455673_787329_n.jpg

Lysbryter montert, støpsel kablet.

 

12839_191204756611_547141611_3455674_3001090_n.jpg

Lys, for å lyse ned i skuffene :) Kabelen som "dingler" kommer ut av sida på boksen, og skal festes opp i bordplata.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet nytt under solen i dag, var på skolen frem til halv seks så relativt liten produktiv dag :D Jobber ræva av meg i 3DS max nå om dagen, så lite tid til annet :p

 

Men! Jeg skal bestille 18m 25x25mm stålkanal i morgen, til å lage oppheng til kompressor, aggregat, og gasstanker under skapet :) Så kommer det på plass i løpet av en uke eller to. Også skal jeg prøve å få lagt opp litt flere stikkontakter i morgen, og kanskje inntakskontakten om jeg har tid.

 

Staaaay tuned! ;)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår