Gå til innhold

Ombygging av lastebil?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 311
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, yesda. Har en liten nusselig 15" som skal inn på kjøkkenet, men på soverommet bak tenkte jeg å spandere på meg en 32" om jeg finner en til riktig pris på finn :)

 

Her er forøvrig de første få treplankene smellt opp, ser nå at jeg selvfølgelig bestilte ALT for lite treverk, men hey, byggmax er oppe i romjula de? :D Skal prøve å få opp resten jeg har materialer til i kveld, og om kompisen min(han over, rcfrik altZå) kommer innom skal jeg se om jeg får bært ut madrassen og prøvd den på plass :)

 

Men to the picZ!

18842_219555006611_547141611_3593495_4460050_n.jpg

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50mm blir vel litt tynt selvom det er isopor midt på vinteren?

Mener å huske fra noen raporter at isopor kun egnet seg som korttidsisolering.

Hvordan skal du ventilere/få ut fukt baki bilen?

 

Edit: Googla litt etter den rapporten, men den eneste jeg fant var denne.

http://www.scribd.com/doc/15256892/Forsksrapport-Isoleringsevne

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50mm blir vel litt tynt selvom det er isopor midt på vinteren?

Mener å huske fra noen raporter at isopor kun egnet seg som korttidsisolering.

Hvordan skal du ventilere/få ut fukt baki bilen?

 

Edit: Googla litt etter den rapporten, men den eneste jeg fant var denne.

http://www.scribd.com/doc/15256892/Forsksrapport-Isoleringsevne

 

Jau, vet at det antakeligvis blir litt snevert i minusgrader, men nå skal den heldigvis brukes hovedsakelig i plussgrader :) Men jeg har overlevd i 23 minus i en varebil isolaert med 5 cm glava, og da var to av vinduene i byggplast... :idea: Så bare jeg har kilowattene på min side, så skal jeg nok holde fyr der selv med snever isolasjon :race

 

Forøvrig må jeg vel begynne å sette inn noen ventilasjonsluker snart, tenker jeg. Skal ha en over/under varmtvannsberedern for friskluft til gassbrenneren, ellers bør jeg vel ha noen her og der... Skal jo også sette inn vinduer, da :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jo ha et 5000watts aggregat da(hovedsakelig til nøddrift, og der det ikke er strøm) men i tillegg sitter det allerede i dag en 3500watts webasto luftvarmer i skapet, som jeg skal fortsette å bruke. Veit at det ikke holder når det blir skikkelig kaldt, men jeg får nok finne en løsning på det... :) Har jo en temmelig rå(11.000watt) varmtvannskrets som jeg skal kjøre igjennom noen radiatorer her og der.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo luksus det her. Men hva har du tenkt å kle veggene med? Skal du ha tapet på veggene eller noe sånt?

 

Du, godt spørsmål! Lurer på det selv, enda. Vurderer å matte ned veggene, og enten la det bli matt, evt. male med matt offwhite interiørmaling :) Tenkte på å legge noen hvite plater, men det er jo kun sløsing med plass når veggene allerede er flate, blanke og hvite.(EDIT: når jeg tenker over det er bare helt vanlig kjip tapet en utrolig enkel løsning... Kanskje jeg skal gå for det? Jaggumeg en god ide! :D)

 

Ellers skal skilleveggene på tvers av lasterommet(dvs veggen foran senga f.eks.), og all innredning være i bjørkefinér. Må finne noen som selger store plater for de store veggene, på de mindre flatene skal jeg bruke dekkplater fra IKEA :)

 

Jo! Også ar jeg vurdert en ting... Som dere ser er det et lite opperom mellom vvb, og verktøyskapet til høyre... Hva med å lage en dør imellom der slik at det er mulig å komme seg inn til verkstedet utenom liften? Blir jo selvsagt en bitteliten luke, men det er jo bedre enn å krølle med liften hver gang...

Endret av Go-carter

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig tapet vil vel ikke sitte så bra med tanke på fukt etc? Isoporveggene vil jo bli kalle og det pga varmen fra innsiden vil det vel dannes kondens?

 

Hva med å kle det med et tynt lag med MDF plater eller lignende? Vil bli enklere å henge ting på veggen også da, samt lydissolere litt?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dør, så go for it!

vi har en Iveco Eurocarco på jobb, og er det EN ting jeg ville endret på den bilen, så er det å få inn ei dør til det bakerste skapet! Utrolig kjedlig å kjøe ned liften hver gang du trenger en liten ting. I tilegg må tenninga være på for å kjøre liften, så det blir endel styr.

Ble ikke bedre da kretskortet til liften brandt opp, og alt utstyret ble innelåst...

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig tapet vil vel ikke sitte så bra med tanke på fukt etc? Isoporveggene vil jo bli kalle og det pga varmen fra innsiden vil det vel dannes kondens?

 

Hva med å kle det med et tynt lag med MDF plater eller lignende? Vil bli enklere å henge ting på veggen også da, samt lydissolere litt?

 

Jups, det er MDF som er det jeg egentlig har tenkt.. sånne tynne 2-3mm tykke, som er hvitmalte på en side(alá bakplata på ikeaskap).

 

Men tenkte jeg skulle begynne med gulvet i morgen, eller overimorgen, så får vi se hvordan det går videre! :D Også skal jeg smelle opp madrassen, lagde ferdig ramma til den i dag :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er redd for å bruke tapet på innsiden av skapet på grunn av kondens, så ville leg ligget LANGT unna MDF... den sveller jo omtrent bare den ser fukt... til nød grønn MDF som er impregnert...

 

 

ellers for div finer og plater og slikt finnes det vel et firma som heter Oslo Finerfabrikk om jeg ikke husker feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår