Gå til innhold

Carina E 1.8 Tregt ratt ved visse grader?

Ranger emnet


locdog84

Anbefalte innlegg

Hei, sliter litt med at bilen er treg på rattet fra 45 grader til rundt 120 grader, og det er samme begge veiene. Noen som vet hva det kan være? Eller hatt liknende problemer?

Tror ikke det er servopumpa, hørest ihvertfall ikke slik ut.

 

Mvh Jørgen.

 

EDIT: Fant noe liknende her: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1079445 men det sistnevte skjer ikke med meg.

 

Jeg skal ta og prøve og jekke opp bilen fremme og se om det er samme problemet da...

Endret av locdog84

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Vil tippe det er demper topper som må byttes.

 

 

mvh

bertil

 

 

 

 

 

 

 

Hei, sliter litt med at bilen er treg på rattet fra 45 grader til rundt 120 grader, og det er samme begge veiene. Noen som vet hva det kan være? Eller hatt liknende problemer?

Tror ikke det er servopumpa, hørest ihvertfall ikke slik ut.

 

Mvh Jørgen.

 

EDIT: Fant noe liknende her: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1079445 men det sistnevte skjer ikke med meg.

 

Jeg skal ta og prøve og jekke opp bilen fremme og se om det er samme problemet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

funker det bra enda? har samme problemet på min carina 2 (90), og det er rattleddet (første ledd på rattstammen). desverre er det et stort problem for meg å få tak i, for det er iallefall 2 forskjellige utgaver av leddene bare på 1,6liter motoren. mulig at forskjellen ligger i med og uten servo...

- 1979 Honda Prelude

- 1991 Toyota carina 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Har også samme symptomer på min samboers -97 carina E. Der er det uten tvil det nederste krysset på rattakselen som er tørt/slitt. Har sprayet det med wd40 etpar ganger og da har det vært bra i noen måneder før problemet kommer tilbake. Jeg har nå bestilt dette krysset nytt originalt fra toyota, det koster ca 2200,- og monteringen hadde jeg tenkt å gjøre selv.

Er det noen som har byttet dette? Tenker da på om det er noen triks eller ting jeg må tenke spesielt på da det skal gjøres? :idea:

2007 Nissan King Cab Navara

2004 mod BMW 520 ia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel noe forskjell på min 90-2 og din 97-e, men det jeg gjorde når jeg skulle demontere, var å demontere plasten under rattstammen i cupeen, og derretter løsne 4 bolter som holder den på plass+ en bolt som holder leddet på plass. etter endel spraying med wd40 og banking på leddet, så løsnet det greit.

bare pass på hvilken stilling rattet står i når du løsner det, slik at det kommer rett på plass når du monterer, så slipper du ekstra arbeid :)

- 1979 Honda Prelude

- 1991 Toyota carina 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå kjøpt meg en 95 mod carina e med 169k på telleren.. det første jeg la merke til var at det er noe med rattet på denne,så tenkte jeg skulle titte litt her på forumet.

 

mitt problem er at hvis jeg svinger fra ene siden til den andre så blir det tungt,lett,tungt,lett,tungt,lett osv.. hva kan problemet her være??

 

takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jeg har nå kjøpt meg en 95 mod carina e med 169k på telleren.. det første jeg la merke til var at det er noe med rattet på denne,så tenkte jeg skulle titte litt her på forumet.

 

mitt problem er at hvis jeg svinger fra ene siden til den andre så blir det tungt,lett,tungt,lett,tungt,lett osv.. hva kan problemet her være??

 

takk for svar!

 

Sikkert rattakselkrysset med deg og, hehe.

 

Funker fortsatt bra min etter jeg spraya med WD40, :m'm:

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vet ikke om det er samme feilen på din bil, men på min 90-mod Sierra er det tannstanga som er slitt. Kjører mottrykk i servo-olja.

Håper du finner ut av det ;)

jeg har nå kjøpt meg en 95 mod carina e med 169k på telleren.. det første jeg la merke til var at det er noe med rattet på denne,så tenkte jeg skulle titte litt her på forumet.

 

mitt problem er at hvis jeg svinger fra ene siden til den andre så blir det tungt,lett,tungt,lett,tungt,lett osv.. hva kan problemet her være??

 

takk for svar!

-00mod Passat 1.9tdi

-93mod Nissan Sunny 2.0 D

-95mod Opel Omega stv.

-87mod Toyota Camry (stading oppgradert)

-90mod Ford Sierra 4x4 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår