Gå til innhold

cheokeee

Bruker
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om cheokeee

  • Bursdag 03/05/1975

Contact Methods

  • Bosted
    Harstad

cheokeee's Achievements

  1. Takk for svar. Så at det var en føler/termobryter nede på venstre side bak på radiatoren, men siden jeg var i finklærne da jeg var og så på bilen så ble det heller til at sikringen ble tatt ut. Er det noen som vet om sikring nr 16 bare går til vifta? Viss så er tilfelle, så skal det vel ikke være noen risiko å bruke bilen inntil videre, bare man holder et lite øye med temperaturmåleren?
  2. En venninne ringte meg fortvilt og fotalte at radiatorvifta bare går og går etter at bilen er stoppet, den stopper ikke før batteriet er flatt. Vi fikk ladet batteriet og jeg tok ut sikring nr.16, da stoppet viften. For det første, så sto det i instruksjonsboka at sikring nr.16 er til `el. vannpumpe` , men jeg trur det stod på dansk, så jeg håper jeg har rett i at sikringen bare er til vifta....har jeg rett? Hva er årsaken til at vifta bare går og går? Har fått et tips om at det er en temp.føler bak på radiatoren. Stemmer det, eller må jeg belage meg på mere feilsøking?
  3. Etter at jeg var inne på verksted og fikk byttet grunnmodulen for sentrallåsen har jeg fått problemer med vindusheisen på førerdøra. Nå går vinduet bare ned uansett om man betjener bryteren for å få vinduet opp, eller ned. Har byttet bryter, men feilen er den samme. Har en mistanke om at noe har skjedd da bilen var på verkstedet, hvor det ble foretatt endel oppdateringer på programvaren i bilen. Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å evt. nullstille feiler e.l. , eller må jeg på verkstedet igjen?
  4. Vurderer å bytte interiør på min 2004 mod. E60. Har standard stoffinteriør og tenker å bytte til comfort stoler i skinn. Noen som vet om det blir noen problemer i forhold til airbager og el. setejustering, og feilkoder i forhold til dette?
  5. På min 2000.mod 330diesel har det nettopp oppstått et problem. Veldig ofte når jeg skal låse opp bilen med fjernkontrollen så blinker blinklysene og alarmen slår seg av som den skal, men dørene låses ikke opp. Da må jeg låse opp førerdøra med nøkkelen, det må skje på "nødmåten" hvor jeg holder dørhåndtaket halvveis ut for mekanisk låse opp døra. Sentrallåsen fungerer heller ikke på nøkkelen, og heller ikke hvis jeg trykker på låseknappen inni bilen. Har fått et tips om at sentrallåsmodulen fusker, kan det stemme? Eller er kan det være andre årsaker til problemet?
  6. Nå er lyktene og bøylen montert:-) koblet meg opp på gamlemåten med rele og styrestrøm fra fjernlysene, og det fungerer utmerket uten noen feilmeldinger.
  7. Takker for svar:-) Har renset tomgangsregulatoren og nå går motoren pent på tomgang. Skal prøve å bytte batteri på fjernkontrollen til sentrallåsen, men har liten tro på at det er årsaken. Nå går det ikke å låse med fjernkontrollen, men ser at lysdioden i fjernkontrollen lyser når jeg trykker på den. Men i di fleste tilfellene låser den opp som den skal med fjernkontrollen... Ifølge instruksjonsboka så er det bare å holde knappen med klokkesymbolet inne en viss tid, til klokken begynner å blinke. Men jeg har prøvd alle muligheter uten at jeg får det til...Kan bilstereoen påvirke dette? Det er en uoriginal spiller som står i, men som er koblet opp med overgangskabler til ledningsnettet i bilen. Men selv om den er koblet opp med originalkontakter, så har den tydeligvis ikke konstantstrøm slik at minnet og slikt forsvinner hver gang jeg stopper bilen.
  8. Har nylig kjøpt en -97 modell vectra 1,8 cd. Er sålangt godt fornøyd med bilen, men har noen småting jeg lurer på. -Stopper på tomgang. Med jevne mellomrom stopper den når den går på tomgang eller i kryss med koblingen inne. Hva er mest sansynlig feil? Motoren oppfører seg helt fint til vanlig.Har hørt at tomgangsregulatoren er et svakt punkt på disse bilene. -Har problemer med å stille dato og klokke på kjørecomputeren. Skal vel bare være å holde inne knappen med klokketegnet i noen sekunder? Får det ikke til..... -Fjernkontrollen til sentrallåsen fungerer bare av og til....
  9. Jeg har kjøpt lyktebøyle og skal montere ekstralykter på min 2010 modell Vito. Går det greit å gjøre det på gamlemåten å bare hente seg styrestrøm fra di originale fjernlysene når jeg skal koble opp strømmen , eller vil jeg få en masse feilmeldinger da? Har hørt at på noen nye biler så må dette gjøres på verksted slik at hjernen i bilen får programmert at det er kommet ekstralykter på bilen.
  10. Takker, får det nye krysset rett over helga, så da blir det å bytte det da.
  11. Har også samme symptomer på min samboers -97 carina E. Der er det uten tvil det nederste krysset på rattakselen som er tørt/slitt. Har sprayet det med wd40 etpar ganger og da har det vært bra i noen måneder før problemet kommer tilbake. Jeg har nå bestilt dette krysset nytt originalt fra toyota, det koster ca 2200,- og monteringen hadde jeg tenkt å gjøre selv. Er det noen som har byttet dette? Tenker da på om det er noen triks eller ting jeg må tenke spesielt på da det skal gjøres? :idea:
  12. Takker for svar:-) Fant innlegget du nevnte på offroad.no, og problemet der er likt mitt. http://www.offroad.no/forum/Girkassefusk-t101724.html
  13. På min -98 mod. Dodge ram 2500 med 5,9 24v cummins diesel har gearkassen begynt å oppføre seg litt rart. På 3. og 4. gear vil den ikke holde seg i lock up funksjonen ved kjøring i landeveisfart. Ved f.eks. akselerasjon opp til 80-90 km/t gearer den perfekt helt til den har lagt inn lock up på 4. gear, da begynner den å jage inn og ut av lock up når jeg holder jevn fart. Må nesten ha nedoverbakke og ikke belastning på motoren for at den skal holde seg i lock up. Tidligere la den inn lock up på ca 70 km/t og jeg måtte belaste motoren bra mye før den gikk ut av lock up. Har akkurat fått byttet til ny converter og byttet olje og filter på gearkassen, men oppførselen er ikke blitt bedre. Kan det være noen elektroniske følere noen plasser som fusker?
  14. Bilen er nedpussa for lakkering og låsen som sitter på bilen er demontert, men prøvde den demonterte låsen fra bilen i låsekassen på døra og det så ut til å passe utmerket.
  15. Da e det bare en ting å gjøre, en tur ut i garasjen å prøvemontere dører....
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår