Gå til innhold

Trond: Honda CRX - Widebody Kit Prosjekt

Ranger emnet


trondw

Anbefalte innlegg

Er selv en 18 år gammel billakkerer lærling for tiden å holder på med mitt prosjekt, Honda Crx 1991 mod med widebody kit.

Eneste i norge eller? har ikke sett noen før dette, men er sikkert noen andre også?

 

Kan og trygt si at det blir en god stund til jeg skal ha widebody kit igjen! :)

 

Dette er gjort eller skal gjøres som jeg kommer på nå:

 

Styling/eksteriør:

 

Predator Widebody Kit

 

Kappet/Skjært hjulbuer bak med hele 6.5cm for plass til mer dekk.

 

Blackwidow panser, egentli til ett annet widebody kit men har tilpasset det til mitt widebody kit.

 

Angeleyes og nye sideblinkere.

 

Bestilt M3 speil med blinkere.

 

Originale baklys men de er sotet. kjøpe nye?

 

Bestiller felger + spacere snart. 17" felger med minst 215/35 dekk dimensjon.

 

Lakkert bilen i en rød audi farge og svart nissan farge og kommer sort alu grill i fangere å panser!

 

Sveiset igjen dørhandtak. Doorpoppers!

 

 

 

Interiør:

 

Ny "HUD" speedometer lys. blå/grønn med dimming.

 

Tenningslås ødelagt så koblet like greit en startknapp!

 

Rattnavn for og bytte ratt + girkule og handbrekk med nye poser++

 

Montert rødt neonlys under dashborde så det lyser i golvet ved føttene. (Bilde kommer)

 

Stoler fra delebil.

 

Nye dempere til bakluke. (gamle var sprengt)

 

Bygger anlegg i hele bagasjerommet, bilder kommer! Akkurat begynt med dette. Skal veksle mellom 2stk 10" og 1stk 15".

Trenger 1 bra monoblokk til disse og en bra forsterker til 4stk 6x9 høytalere. dette er kun bak. Front får 2stk høytalere med diskanter. Og spiller med 7" skjerm.

 

 

Lakkert midtkonsoll + detaljer rødt. (bilder kommer)

 

Fjernet bakseter.

 

Motor:

 

Har ikke satt meg så mye inn i motor ennå men er vel rundt 130-140 hk.

Noen småting er byttet av forrie eier men skal vel bytte det meste etterhvert som jeg blir helt ferdig me karosseriet og lærlinglønna stiger :)

 

 

 

 

Sånn så den ut da jeg kjøpte den:

 

1532436-bilde1-dsc00086-1.jpg

 

Demontert:

 

DSC00517.jpg

 

Her skal det bygges anlegg!

 

DSC00518.jpg

 

DSC00519.jpg

 

DSC00698.jpg

 

DSC00701.jpg

 

 

Ny HUD :

 

DSC00727.jpg

 

Sparkling og tilpasning!

 

DSC00707.jpg

 

DSC00689.jpg

 

DSC00702.jpg

 

DSC00731.jpg

 

DSC00741.jpg

 

 

Fått lagt på grunning:

 

DSC00829.jpg

 

DSC00830.jpg

 

 

Lakkering:

 

DSC00994.jpg

 

 

Bygd opp støtfanger til panser selv! kke lakkert panser ennå, må enda pusses mye på. Venter også på 1stk brukt passasjerdør og bakre karosseri ruter. Slik ser bilen ut i dag 01/06.2009 :)

 

DSC00997.jpg

 

 

DSC01000.jpg

 

DSC01006.jpg

 

DSC01003.jpg

 

 

 

Svart fargen skal fortsette etter profiler midt på panseret!

DSC01005.jpg

 

Kommenter hva du mener!

:)

Endret av trondw

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jobben og engasjementet er det ingen ting å si på.:) Bilen din har forøvrig 124hk orginalt;)

 

Likte farge valget godt, men kan ikke si jeg er stor fan av stylingen og panseret. Jeg er veldig glad i disse bilene sånn ca hvordan de ser ut orginalt:) Uansett vil bilen se endel bedre ut og en får ett bedre inntrykk av stylingen når 'skikkelige' felger er på plass:)

 

Regner med at du liker bilens sportslige egenskaper? Koser meg selv når jeg er ute å lufter min iværtfall:D

- Honda Crx 1989 modell 1,8l:D

X biler:

-Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kule biler.. bra arbeid gjort. Men jeg anbefaler deg å space ut masse og få på gromme felger. Går en celica t24 eller hva dem heter her i byen, brukt masse penger på styling og lakk, men har tydeligvis ikke fått råd til spacere, siden sykkelhjulene står mindt under bilen..

 

Men du sier jo du skal det, så da er det bra;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilen jeg har bygd hittil da. Kommer garantert til å bli flere.

er selvfølgeli ikke alle som liker stylingen nei men jeg liker den :)

 

Leter etter felger, men vanskeli for og bestemme meg. Usikker på hvordan enkelte felger ser ut på bilen også, ettersom jeg ikke kan me photoshop.Spacing kommeer når jeg bestiller felger.

Vanskelig og finne dekk dimensjon er det og. 235/35 hadde passet ypperlig men finner ikke den dimensjonen noen plass. skal ha minst 215 brei. :D

 

Har ikke fått kjørt så mye med bilen ennå siden jeg begynte å jobbe me den med en gang jeg kjøpte den, men testet litt å var morsom bil å kjøre ja! Hvordan er det med motorbytte på denne? mulig å sette inn vtec og mye arbeid med det?

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mulig ja. må bytte om motorfester og litt endringer i ledningsnett. er nok litt arbeid, men så er det også verdt det:) forgie eier av min som byttet motor i bilen, så eksakt hva som er gjort for å swappet er jeg ikke helt sikker på, men husk å oppgradere bremser og;)

- Honda Crx 1989 modell 1,8l:D

X biler:

-Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår