Gå til innhold

Element limt fast i kassa.. hjelp tips trengst ;)

Ranger emnet


Snurre Sprett

Anbefalte innlegg

Hei, har en sub der elementet er limt fast i kassa, var slik når eg fikk den.. det har seg slik at eg vil ha ut elementet nå, men hvordan skal eg gjør det uten å skade elementet ?.

 

har en ide, det er å bruke stikksag og sage rundt kanten, men da ødlegger eg kassa, men dette er vel den beste metoden..

 

er det noen som har noen bedre ide?

 

mvh

jan are

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags lim er brukt?

Vet du dette kan sikkert en som er oppegåene i kjemi gi deg svaret.

Såvidt meg bekjent vil nitrometan løse opp polyuretan over tid.

Du trenger da >98% nitro for dette. Men du må passe på så du ikke søler på elementet. skumringen rundt er ikke noe glad i oppløsende væsker.

 

Sjøl ville jeg skjært ut hele stasen og heller lagd en ny frontplate, spesielt siden elementet er felt inn. Blir masse jobbing uansett.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvet ikke vilken lim det er, kanskje det er silikon som er brukt.. men det sitter fast, så eg venter til eg begynner å bygge kasse før eg gidder å sage det ut.. :) tror eg dropper kjemikalier.. hehe..

 

men takk for kreative forslag :D

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Allerede prøvd :) var på mekken på skolen og lagde meg en slags kniv med 90 graders vinkel.. funket ikke bra, går ikke å få noe mellom kanten på kassa og elementet.. Men når eg har fått målt opp baki bagasjerommet og slikt så sager eg rundt det slik at eg får det ut..

 

Originally posted by 62deluxe

Har sett litt på de som bytter ruter på biler og de har et verktøy men 90graders vinkel nederst med en tråd festret litt over vinkelen så du kan dra med venstre handa i snora og styre verktøyet med høyre. Dette kan du lage selv av en gammel skrutrekker eller smal sparkelspade. Lykke til.

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår