Gå til innhold

Hvordan få ut bolt i hjuloppheng på Audi.

Ranger emnet


Omegamann

Anbefalte innlegg

Er sikkert ikke første som har problemer med dette.

Men nå har det seg slik at jeg skulle "hive" på senkesettet mitt i dag. Detter gjelder da framstillinga.

DSC01877.jpg

Er atså den bolten som holder nede de to øvre bærearmene det er snakk om.

Jeg spraya bolten godt på forhand med Wd-40, deretter løsna jeg mutteren. Mutteren kom lett av, deretter prøvde jeg å slå lett på muttersida men den kom ikke. Da tok jeg å skru den utover, den kom ca 1 cm ut, men da ville den ikke mer. Turde ikke å slå noe på den slik at jeg skrudde den tilbake.

Hva bør jeg gjøre for å få ut bolten?!

Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der bruke å sitte som han tykjen.. Har du ikke slagverktøs så må du lunke den med propan, våte den med CRC eller WD-40 el. også må du få bevegelse i den ved å skru og slå, skru og slå. Men vær forsiktig, før man kan knekke av hode.. Når du har fått den til å røre seg, finner du noe for å kakke den ut med. Du må konisisere den før du kakker den ut, ellers vil du slå den flat i enden å du blir aldri å få den ut ;D Gå ut å prøv :D

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på hvordan "dere på verkstedet" gjør det jeg, fordi man ser på bildene her at bolten vil stoppe ut imot tårnet... og det er sånn de boltene sitter på alle jeg har sett...

 

hvor lenge siden er det de stagene har vært skiftet da ? kunne det ikke være like greit å bytte dem ut når du allerede gjør samme jobben ?

 

på mitt verksted bruker vi som regel å varme hvis de sitter fast, men da er det jo som regel ved skifting av stagene... du får bare skru og kakke fram og tilbake... det som skal skje, er at du må "slite" bort rusten som er på bolten...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser ikke helt ut som på de jeg har vært borti(B5 97), men er vel ganske likt.

Masse rustløser, omega sin er overlegen.

Løsne mutter, mere rustløser, prøv forsiktig med muttertrekkeren å skru på skruen, den kan lett knekke. går den rundt så bare kjører du på, og etterhvert kan du prøve å skru den utover, husk at den er tjukkere varm enn kald.

Ellers så er det vold og varme som gjelder, med varme bør stageneskiftes etterpå, men de er jo forbruksvare likevel.

Bolten er iallefall på de jeg har vært borti standardvare hos jernvareforhandlere, er greit med rett strekkfasthet.

Monter med ny bolt, sett denne grundig inn med fett(pleid å bruke kjeramisk fett jeg, men annet burde funke)

 

Ett annet tips, er at en god del av disse bilene har plastpropper i innerskjermene som man kan pelle ut og komme til de to skruene fjærbeinet sitter festet i.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår