gotthard Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 har kjøpt en ford courier 1,8d, 2000mod. tidligere eier sa han bytta reg-reim "nå nylig", han hadde gjort det selv. Bilen er lit vanskelig og starte kald så jeg kontrolerte glødepluggene, de blei fine og røde alle sammen når jeg testa de, men når den er kaqld drar starteren 10-15 runder før den starter, da i en hvit sky av diselrøyk. synes også den går lit høyt på tomgang og går og småfusker litt, har alldri hørt på en ford diselmotor før men denne synes jeg bråker mye i forhold til caddy osv. kan alt dette være at reima er sat et hakk feil? vet at på vw diselmotorer er det et merke på kam, svinghjul og diselpumpe som skal stemme overens som bevis på at ting er riktig stillt, har ford noe slik? om jeg må flytte reima vurderer jeg og slenge på en ny i stede, blandtannet fordi tidligere eier ikke byttet spennrulle og fordi jeg ikke veit mer om reim bytte enn han sier, noen som vet ca pris på et reimsett? blir ubeskrivelig happy om noen kan svare på dette:-) pål Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Kan nok være den står et hakk feil på pumpa,ja. Det skjedde på en Caddy 1,6d jeg hadde,bånn gass og den gikk som ei bøtte møkk:flushit: Siter Mitsubishi Pajero -93 Volvo 145 Ekspress -72 Bmw 520i -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Er en tolk som skal inn bak en blindskrue i blokka. Du må nesten ha denne tolken for å få det riktig. Husker ikke helt hvordan det er på Courier, men er det dynamo foran på motoren sitter den bak eller under denne gjennom et hull i dynamobraketten. Skrue med ti millimeter hode. Kammen låses med 5mm flatjern i bakkant. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Bør nok time opp dieselpumpa med "tenningsur" Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Dieselrøyk er svart av farge, ikke hvit. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vladnag Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Joda, dieselrøyken kan også være hvit, gjerne når motoren ikke er varm nok. Byttet glødepluggene på Passaten til en kompis i vinter, før byttet røyk den hvitt som fy ved kaldstart og til motoren ble varm. Luktet rimelig diesel av eksosen også. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Skal sies at brenner man 1kg diesel får man 1 liter vann og endel annet rask :D Selvsagt i dampform, og ved kalde dager vil eksosen kondensere i et kaldt eksosanlegg. Sort eksos tyder på uforbrente lettere hydrokarboner, sees ofte ved trimma dieselmotorer. De legger gjerne igjen en sort sky gir dem på. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg