Gå til innhold

plages med ulyd i 1.9tdi AVB motor

Ranger emnet


wickeddark1

Anbefalte innlegg

nei trenger ikke å bytte dynamo av den grunn. Det første en bør gjøre er å ta av profilreima i fra hjulet for dynamo. også må du vri frihjulet den veien som hjulet går når motor sviver også vri RASKT motsatt veg (bruk håndleddet og vri det fram og tilbake som en slags "sidelengs jokking" på hjulet uten å slippe taket.. :-P ) når du vrir hjulet raskt tilbake skal hjulet fri ut slik at akslingen for dynmo slurer. men gjør du det for sakte frir det ikke ut,må litt krefter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å tittet nå. Fikk ikke frihjulet til å løse ut engang. Men var så trangt der at jeg fikk ikke tatt skikkelig i.

 

Men det jeg så i ettertid, reima ligger å hopper opp og ned, (blafrer)

Virker som spenningen er alt for svak. Men remspenneren er jo helt ny...

 

Kan jeg ha tredd reima feil? Skal det være noe form for justering på den støtdempertingen som lager spennet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som regel er det foringen i det øverste feste for demperen som utvider seg slik at demperen begynner å gnage på hjulet og sporene blir slitt vekk.så håper du bytta begge deler.(løpehjul og demper) er ikke justering på demper. kontrollerte du at reima var like lang som den gamle? et triks er alltid å tegne opp "veien" for reima. Du bør også forsikre deg om at frihjulet frir ut. er trangt desverre men skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja byttet hele greia. Demper hjul og skruer. Klarer ikke få den til å løse ut, men har søkt en del, og flere med samme symptomer ser ut til å ha fått diagnosert det til frihjulet. Bestilte nytt i dag. Så får vi se. Er det mye jobb å bytte det? Regner med jeg må av med dynamo, evt av med fronten siden det er grisetrangt nedi der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skifter en frihjulet på verksted så setter en som regel fronten i "serviceposisjon" eller løsner litt på dynamo. du må ha et verktøy som passer nedi sporene for frihjulet (ta av dekselet foran hjulet så ser du) slik at du enten holder igjen hjulet og skrur på aksling eller motsatt.husk at visst en holder igjen frihjul og skrur på aksling blir det links.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår