Gå til innhold

Subwoofer problem :S

Ranger emnet


Tommy-NSR

Anbefalte innlegg

Skal jeg velge Impedance:

 

10K ohm (0,2 - 2 V) HIGH (LINE IN)

eller 50 ohm (0,4 - 4 V) LOW

?

 

Nå har jeg koblet subwooferen direkte på forsterkeren, og når jeg kobler ut alle høytalere utenom subwooferen hører jeg at subwooferen spiller både lyse og mørke toner. Og hvis jeg skrur opp blir det bare skurr fra subwooferen. Har koblet den til en 120w forsterker. Elementet er en 13" grundig 400 subwoofer (150\400w) mens forsterkeren er en Grundig PA-240.

 

Bør jeg brokoble forsterkeren? Har 2 x 120w.

sub1.jpg

sub2.jpg

sub3.jpg

Hjelp :S

Renault Megane 96'

* VW Golf 2 86'

* Ford Fiesta 1.1L (Morfar edition)

* Honda NSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som kan vite hvilken inngangsfølsomhet han skal velge før de vet hvilken max-spenning det er på linjeutgangene fra spilleren hans. Temmelig sikker på at den skal stå på High. Hva heter spilleren din?

 

Og ja, du trenger et separat delefilter for sub. Koster et par hundre kroner eller så.

196715.jpg&w=200&h=200&comp=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for tilbakemeldingene. Jeg har en gammel sony cd-spiller. Ukjent hvilken modell. Men mener dere at dette kan ordne seg hvis jeg får tak i et delefilter? Jeg lurte på om det er mulig å koble subben til på en måte slik at det ble uteffekt på 240w? Hver kanal er 60w

Renault Megane 96'

* VW Golf 2 86'

* Ford Fiesta 1.1L (Morfar edition)

* Honda NSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har jeg innebygget delefilter (80Hz) i subben fikk jeg vite nå. Så det kan heller ikke være problemet :S

Isåfall virker jo ikke det når du sier det spiller lyse toner også! Og jeg har meget stor tvil til at den kassa di har innebygget delefilter, så jeg lurer på hvordan du vet dette. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg kjøpte den av skrev dette til meg:

Grundig PA240 forsterker til bilstereo. Kan brokobles (4, 3 eller 2 kanaler).

Basskasse med Grundig Edition 400 Subwoofer, 33 cm(150/400w). Kompakt bassrefleks med innebygget delefilter (80Hz).

 

Men jeg tviler også litt på dette delefilteret siden jeg hører de lyseste tonene. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få lyden i orden. Det er mer bass i mitt koss-headset enn fra subben i bilen :S Reiseradio lyd er det som kommer ut fra den :S

 

Kan det være spilleren min som er for dårlig? Skal prøve å få satt subben i en annen bil og testet.

Endret av Tommy-NSR

Renault Megane 96'

* VW Golf 2 86'

* Ford Fiesta 1.1L (Morfar edition)

* Honda NSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da skrur du ut elementet av kassen og ser om det er noe montert på ledning/kontakter mellom element og terminalen inni kassen. Skulle ikke undre meg om han har satt inn en enorm kondensator og trodd det var et LavPass-filter.

Med det samme du er igang kan du tette igjen porten med noe skumgummi e.l. eller sette over en plate/logo/whatever. Det elementet spiller nok bedre i en lukket kasse.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få lyden i orden
Det er forklart lenger opp i tråden. Sett inn et subfilter mellom spiller og forsterker, så er problemet løst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår