volvoen Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Kan jeg bruke en 230 f topp på en 230 a ,., hva går og hva går ikke ,husker aldri dette her.:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Kan jeg bruke en 230 f topp på en 230 a ,., hva går og hva går ikke ,husker aldri dette her.:cool: Ja.. er 230 k som er lei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Alle toppene bortsett fra 631 (b230K) funker på alle motorene.. Pass også på at du får en topp uten hull til dyser, ellers må du ha dyser også for å tette.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveiten motorsport Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 hvis det er dysehull kan man sveise dem igjen elle at man dreier nylon probber som presses nedi er ikke væe heller det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PlumboRacing Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Ere dyser kan man bare fylle dem med kjemisk metall, gjort det i flere volvo topper og til å tette dyse hull i innsug Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vulva Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Sving innom http://www.bilcross-shop.com og legg i kurv en cnc-topp og chip til bosch 2,4 innsprutet og du har 200hk+ som funker fjell. Testet og funnet HELT OK :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 nei så genialt. nå fikk jeg lyst til å handle gitt.. men jeg så ikke noe pris på bare chip'n?. lh2.4 er det sprutet som kom på b230f? eller er det den gode gamle mekaniske spruten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 lh2.4 er vel det som kom på slutten av 240'n, mener jeg å huske å ha lest. De fleste 740'r har det nok antageligvis. Mener sånn i farten att det kom i '89 eller noe i den duren. Populært ledningsnett for de som bygger 230FT i Volvo'ne sine. Så, det finnes vel B230F med lh2.4 og ett annet ledningsnett som ikke er fullt så brukendes til denslags.. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveiten motorsport Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 lh2.4 er vel det som kom på slutten av 240'n' date=' mener jeg å huske å ha lest. De fleste 740'r har det nok antageligvis. Mener sånn i farten att det kom i '89 eller noe i den duren. Populært ledningsnett for de som bygger 230FT i Volvo'ne sine. Så, det finnes vel B230F med lh2.4 og ett annet ledningsnett som ikke er fullt så brukendes til denslags..[/quote'] heter ikkje det andre lednisnette og innspruten 2,2 el no a? så det som heter 2,4 på 240 der er det eget lednigs nett til bare motoren så på 740 og 940 sitter motorlednigsnette sammen med lys elnettet a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 Mulig. Det der er noe jeg ikke har satt meg noe inni. Men, er ikke værre enn å ta turen nedom Volvo-forumet litt lengre ned i gata her.. Der taes det der opp hele tida, har jeg sett.. Lenge leve gassere! :morph: Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveiten motorsport Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 :volvopower::volvopower: Mulig. Det der er noe jeg ikke har satt meg noe inni. Men' date=' er ikke værre enn å ta turen nedom Volvo-forumet litt lengre ned i gata her.. Der taes det der opp hele tida, har jeg sett.. Lenge leve gassere! :morph:[/quote'] ja er jævlig kjekt med gassere. mye mindre ledniger og dritt og møkk som trenger strøm og helle pakka. så lenge leve lyden av 2 dbl som smatter etter luft.:volvopower: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 men tenk dere detta er billigere enn å handle sug og gassere da. passer meg hvertfall fint, jo billigere jo bedre. fikk lyst til å sette sammen en sånn sprut motor til vinteren nå ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 LH2.4 er standard motorstyringen på volvo 240 fra 1990. 940 ble levert med utelukkende dette, men det er flettet inn med det øvrige ledningsnettet så det er litt mer med å bruke ett slikt system enn fra 240 der dette er sepparat enhet. i 740 så ble det brukt både LH2.2, LH2.4, og regina sprutet på B230F`en. 740 TIC ble også levert med Motronic. også på 740 er motornettet lagt inn i det øvrige ledningsnettet så det er mer med å bruke sprut fra 740 og 940 enn 240. mekanisk innsprøytning som ble nevnt lenger oppe her er K-jetronic. dette ble levert på blant annet B23ET og B230E. LH 2.4 er absolutt ett kapabelt sprut. mye bedre enn gassere med ett skikkelig map! men såklart er gassere genialt på sitt vis når det kommer til hvor enkelt det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.