mightymouse Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Hei! Da jeg ikke kjøpt meg en flat tv ennå. Er jeg nå på jakt etter en ny, vikelig god, TV. Bruker TVn min til å spille PS3, ser mye fotboll og film. Lurer lite på hvilken TV som er best akkurat nå? Merke? Modell? Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Var tilbud på en 40" med full HD til 6750,- på Lefdahl nå i alle fall... :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Jeg kjøpte meg denne for en rimelig penge. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=418558 Bruker den mest til spill og film og der er den genial. Kjører HD på Xbox'n på den og jeg har absolutt ingenting å klage på der! Nå ser ikke jeg på fotball, men har ikke noe problemer å få med selv de minste detaljene i hockey :cool: Dette er mye TV for penga! Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Har samme tv som Hisap, og er meget overrasket..Mange rare innstillinger/justeringer man kan gjøre og bildekvaliteten er topp.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Hva er du ute etter da? Pris er jo en ganske viktig faktor.. Har du råd, så flesker du til med en LED-tv. Det er helt SINNSYKT bilde!!! Jeg har en Philips 42PFL7403 (42") og er helt sinnsykt fornøyd. Denne får du til 9000kr på nettet nå. Det vil jeg tru er noe av det meste du kan få for pengene, hvis du ikke skal en del høyere (som f.eks LED) Har 4 HDMI innganger, 1900x1200 til pc og PS3, og faktisk et veldig bra høytaler-system som er satt bak tv'n så den er helt clean på framsiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Tid for ny TV. Trenger hjelp! Håper ikke du meldte deg inn i bilfoumet bare for å spørre om tv… (vil påstå at det er andre forum som passer bedre for sånt) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Kan anbefale Samsung. Har en 42" plasma, men LCDene er også veldig gode. Samsung er kjent for å lage gode tver og ikke de dyreste heller. Har du mye penger å bruke opp, kjøper du deg en 60" LCD Pioneer eller.no :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Samsung 6 serie (Den gamle, har kommet ny serie nå) har et veldig bra bilde, og du får de til en ganske ok pris. Feks, LE46A686 koster 10999,- på nett nå. Det er en 46" LCD. Om du skal ha 40", så kan du også se på 7 serien til samsung, også den gamle serien. Den har LED teknologi og har et veldig mye bedre svartnivå, da istedet for at panelet prøver å vise svart, så slår den av led-diodene. (Eller noe sånt.) Uansett, det blir uansett HELT svart. Disse koster vel ca en 13-15k mener jeg å huske. Men sjekk ut diverse nettpriser. Jeg har sett en del Tver fra Samsung, både 6 og 7 serie, å jeg er veldig fornøyd med bildekvaliteten på de. Har en kompis som har LE46A656, og han er veldig fornøyd. 656 har samme bildepanel og kvalitet som 686, men 686 har forbedret design, firkanta istedet for rundt fot og USB støtte. Ellers er TVene identiske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Jeg kjøpte meg denne for en rimelig penge.http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=418558 Bruker den mest til spill og film og der er den genial. Kjører HD på Xbox'n på den og jeg har absolutt ingenting å klage på der! Nå ser ikke jeg på fotball, men har ikke noe problemer å få med selv de minste detaljene i hockey :cool: Dette er mye TV for penga! Litt OT, men siden du har samme tv som meg, må jeg spørre om du også er plaget med at TV'en justerer lys-styrken når man ser på film f.eks.. Er irriterende.. Er ganske mørkt ei stund, og plutselig blir den lys slik det skal være.. Å sånn driver den å justerer seg i løpet av filmen/tv-programmet.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Litt OT, men siden du har samme tv som meg, må jeg spørre om du også er plaget med at TV'en justerer lys-styrken når man ser på film f.eks.. Er irriterende.. Er ganske mørkt ei stund, og plutselig blir den lys slik det skal være.. Å sånn driver den å justerer seg i løpet av filmen/tv-programmet.. Har aldri vært borti det, vet det er en funksjon etelleranna sted. Du har ikke en tendens til å sitte på fjernkontrollen da? :p Eneste "problemet" jeg har med den er at jeg må sikte på TV'n med fjernkontrollen for at den skal få signalet, alle andre kontroller kan jeg sikte hvor som helst i rommet med :drunk: Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Om du skal ha 40", så kan du også se på 7 serien til samsung, også den gamle serien. Den har LED teknologi og har et veldig mye bedre svartnivå, da istedet for at panelet prøver å vise svart, så slår den av led-diodene. (Eller noe sånt.) Uansett, det blir uansett HELT svart. Disse koster vel ca en 13-15k mener jeg å huske. Men sjekk ut diverse nettpriser. Ikke kjøp LED TV hvis du skal spille endel. Sitter å titter på en 40" LED TV nå, og bildet er helt ekstremt smooth (Til TV og DVD), men når jeg slår på XBOXen er det en del forsinkelse på bildet. Så det jeg sier er at det LED TV er en super oppfinnelse når du skal se på TV, men hold deg unna spillingen :) Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Denne har jeg, og kan anbefales på det sterkeste. http://gulesider.dinpris.no/?cid=1&gid=127&sid=651&pid=1324301 Aldri sett maken til bildekvalitet på full oppløsning. Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Finnes bare en tv.. Pioneer PDP-LX5090 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k1mzor Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 PLASMA = TV titting og film LCD = Spilling og pc bruk. Plasma er mye bedre når du bare skal se tv eller film, men lcd er best når du skal spille eller når du skal bruke tv'en som pc skjerm. Siter - Saab 9-3SC Vector 08' x 97 BMW 523ia x 91 BMW 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Mai 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2009 Vi har Samsung sin 40" led tv på jobben nå, stått om demo modell i 2-3 uker. Og allerede nå er det noe galt med bildet. Horisontale striper nedover hele skjermen, i tillegg til at bildet flimrer. Mulig akkurat den tven vi har er noe galt med, men for en tv til 17 000kr var jeg ikke akkurat imponert. Selv har jeg en 42" LG lcd tv (42LY95), og jeg er utrolig fornøyd med den. Spiller ganske mye PS3 og Wii. Er vel LG sin 6000 serie som har tatt over for den nå. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg