Gå til innhold

anlegg i corrado:)

Ranger emnet


[Jalliz]

Anbefalte innlegg

Veldig greit å ha anlegg i disse, har foreksempel ikke tett coupe, så mye av bassen kommer fram. Er mulighet til 6.5" komponentsett forran, bak er det utsjæringer til 6x9".

Hvor mye vil du legge i et komplett anlegg, og hva slags musikk hører du på? :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du i hovedsak trenger, er en spiller, her burde du ha 2 eller 3 linjeutganger, for tilkobling av flere forsterkere.

På spillersiden anbefaler jeg Pioneer, det jeg har selv, og er mest fornøyd med.

Pioneer DEH p700BT

En spiller med mange justeringsmuligheter, og USB, noe som er herlig, hvis man ikke ønsker å la cdplatene ligger å fly rundt i bilen :)

Hertz HSK165

Et frontsett jeg har hørt litt på, dog i 5.25" utgaven, sinnsykt pen lyd, og klar lyd. Får mye for pengene. Anbefaler å kjøre dette på en annen forsterker, men spillerforsterkeren er å anbefale.

Tsunami 35mm kabelsett

Tror ikke du trenger noe mer enn 35mm kabel hvis du skal kjøre høytalerne på spillerne. Meget godt, og bøyelig kabelsett til en fornuftig penge.

Signalkabler

Hertz HX250 i kassa

Har en slik kasse i min bil, og det spiller HEIDUNDRENDE bra, og anbefales på det sterkeste. Spiller mye dypbass, og slår presist og hardt.

Hertz EP1D

Knallforsterker til prisen, mye power, og kurrant pris.

 

Tilsammen koster alt dette 17500,-. Men sender du en mail til installbay om pristilbud, så skal du nok få det innenfor budsjettet ditt.

 

Dette er iallefall min anbefaling, og jeg er rimelig sikker på at du ikke blir skuffet :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel evt se på Morel eller Focal, evt Seas? (Ja vet at det er forskjellig klang i Morel og Focal, men hva gjør vel det?)

 

Hertz har jeg mine meninger om. Noe låter okei men :)

 

Pioneer har vel noen ok høyttalere, Polk har, JBL kanskje? OG en liten outsider på slutten: Rockford Fosgate ;) (Ja jeg kommer sikkert til å få pepper for den)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da...

Subkassa er ok, og den forsterkeren, men lite egnet til 2stk 4ohms suber, da må du i tilfelle kjøre en sub på hver kanal, eller seriekoble subene (8ohm) og brokoble forsterkeren...

 

Fusion settet er ræva, og 6x9 baki blir ikke bra sammen med subkasse...

 

Men du har vel kommet laaaaangt under 10-15k nå?? hvis ikke så har du blitt lurt ;)

 

Også mangler du forsterker til fronthøyttalerene da :D

Men når det gjelder den Lanzar forsterkeren, så gir den ca 2x250watt rms, og langt fra de oppgitte effektene, så den ville jeg brukt på frontsettet, og kjøpt en ny MONOforsterker til subene.

 

Du finner foresten den forsterkeren til lang lavere pris andre steder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da...

Subkassa er ok, og den forsterkeren, men lite egnet til 2stk 4ohms suber, da må du i tilfelle kjøre en sub på hver kanal, eller seriekoble subene (8ohm) og brokoble forsterkeren...

 

Fusion settet er ræva, og 6x9 baki blir ikke bra sammen med subkasse...

 

Men du har vel kommet laaaaangt under 10-15k nå?? hvis ikke så har du blitt lurt ;)

 

Også mangler du forsterker til fronthøyttalerene da :D

Men når det gjelder den Lanzar forsterkeren, så gir den ca 2x250watt rms, og langt fra de oppgitte effektene, så den ville jeg brukt på frontsettet, og kjøpt en ny MONOforsterker til subene.

 

Du finner foresten den forsterkeren til lang lavere pris andre steder ;)

 

ok, jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke forstår en dritt av anlegg i bil, men ja jeg har kommet langt under 15k ;)

vet du av noen greie forsterkere til subbene da? helst til en overkommelig pris .

og kan informere deg om at alt du sa om brokobling osv skjønnte jeg ikke noe av:S har aldrig vært bortig annleg i bil før så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår