Gå til innhold

lugging

Ranger emnet


passatisør

Anbefalte innlegg

hei

 

opplever lugging i turbo`n. den slår liksom inn og ut litt på vei opp i turtall. mest fra 1500 og opp ved rolig akselerering.

står ny turbo og intercooler i bilen,samt nytt diesel og luft filter.

koblet ut luftmassemåler idag og den fikk di vanlige symptomene som slapp dau bil...

dette betyr vel at den fungerer. kan en LMM være "litt" ødelagt, eller er det sånn at enten virker den eller ikke...???

blir ikke klok på dette her...

dar ikke kjørt diagnose etter turbobytte,kanskje en ide men..

noen som har erfaringer med det samme?

(1,9 tdi 115hk pumpedyse)

tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har nettopp opplevd noe tilnærmet det samme som deg. Kan koble ut lmm men bilen har fortsatt samme symptomene, fortsatt var det lmm som var problemet. Er litt diskutert det at i de fleste tilfeller vil bilen gå akkurat som før, om man kobler ut lmm eller har den plugget inn gjør ikke noe forskjell i feilsøking.

Men diagnose er vell det tryggeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har en mulighet kan en kople til en vakum-pumpe inn på egr ventilen som står på "spjeldhuset" for å se om den holder tett og kontrollere vakum slanger for skade/musegnag. Det hender det kokser seg godt til i spjeldhus og innsug så å ta av trykkslange/rør inn på spjeldhus og lyse med et speil kan vere en fordel for å se om det er mye koks rundt ventilstammen f.eks. I såfall må en demontere spjeldhus for å gjøre reint-pirke vekk koks og kontrollere at ventil går opp og ned (vakumpumpe)

Har og vert ute for at wastegaten har fått små rusthull slik at det ikke dannes vakum lengre. Ta i tillegg å kontroller vakumslangen.

Får en kopla til diagnose apparat kan en også tvangskjøre ladetrykksventil N72 (om jeg husker riktig) for å høre at denne tikker/jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg hadde en Passat 1.8 bensin, så vet ikke om det er samme LMM i din men;

 

Min Passat lugget også endel, det jeg gjorde var å ta ut LMM og demontere den. Blåste veldig forsiktig vekk alt som kunne blåses vekk, og hadde deretter på WD40 spray. Satte den så inn igjen, og det hjalp faktisk.

 

Men som sagt, så er det godt mulig at det er en annerledes LMM i din bil :)

 

 

Mvh:

 

Kenneth Tangen

 

 

Så som svar, så er det mulig at LMM er litt møkkete og dermed mater motoren med feil signal, som igjen fører til feil mendge drivstoff inn i motoren ;)

Endret av Cstroke
Så til svaret.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår