Era Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Men det er en Ford grøssss hehe. Tror nok du sliter her men Nova, Tiger v8, Chevrolet Monza, Mustang 79-8x, er nok noen som er ned i mot men veier nok 1200 +/-kg på vekta de au. Min Vega stv med LS1 veier 1280kg som den står men da med tung Jaguar aksel og ikke letta kun forsterka. 4v motorer ja det laget Peugeot, Bugatti, Offenhauser for mange mange år siden det. Direkteinspøytning blei vel laga under ww2 om jeg husker rett. Overlading ja det er også stein gammalt. Blokeringfri bremser laget RR i 1908 eller noe på Silver Ghost var det vel. Mao fint lite vi kommer opp med i bil industrien er nytt... Stå på bygg bil og ha det gøy... jeg bygger hus og snart garasje.... til barnevogna... så mekke mekka til pappa hehehe. Så da får Duccen til kona stå på kontoret så lenge. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Tror nok du sliter her men Nova, Tiger v8, Chevrolet Monza, Mustang 79-8x, er nok noen som er ned i mot men veier nok 1200 +/-kg på vekta de au. Era Stemmer det med fox mustang. De starter på 1240 kg med rekke4, uten noenting som helst. Skal man ha servostyring, (rask utveksling) rutevarmer, justerbar seterygg etc, veier det mer og mer. I tilleg er de fremtunge selv uten noe motor og utstyr, og har understell fra Fairmont. Med mindre du er forberedt på å bytte litt deler, er ikke dette noe valg. Det er en grunn til at min står på lager.. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 skam på seg som god chevymann å glemme slike fremragende vogner som Nova og Monza. Får smekk på fingrene av meg selv her nå. Tanken var med et billig utgangspunkt så kunne man lette bilen vesentlig ut en å komme i konflikt med øvrigheta. Man kunne bygge en litne motor men samtidig fått en morsom bil for relativt lite penger. 1. gen Nova med en kortslagig 302 og manuell kasse for eksempel. Under tonnet kommer den neppe, men det løpet er kjørt uansett Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 skam på seg som god chevymann å glemme slike fremragende vogner som Nova og Monza. Får smekk på fingrene av meg selv her nå.Tanken var med et billig utgangspunkt så kunne man lette bilen vesentlig ut en å komme i konflikt med øvrigheta. Man kunne bygge en litne motor men samtidig fått en morsom bil for relativt lite penger. 1. gen Nova med en kortslagig 302 og manuell kasse for eksempel. Under tonnet kommer den neppe, men det løpet er kjørt uansett Å en 1 gen Nova med glassfiber front, dører, bagasjelokk og nytt front clip burde være 11-1200kg + bur da sef hvis man skal ha leke bil. Men sint småblock i en 1.gen Nova med rett chassi tror jeg er knall gøy. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 rive av fronten og HIVE forstillingen...montere noe ferdigkjøpt, så får man muligens noe bedre egenskaper og mindre kg... med en LS alumotor, og en lett 4 trins kasse, tror jeg en vil kunne se 10xxkg tallet... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 Hva med en 1969 Mercury Cougar Convertible? Pris i dag: 150-250.000 kr Motor: 5,7 liters V8 (351 Windsor 2V) Vekt: Ca. 1050 kg Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 Hva med en 1969 Mercury Cougar Convertible?Pris i dag: 150-250.000 kr Motor: 5,7 liters V8 (351 Windsor 2V) Vekt: Ca. 1050 kg 1050kg du liksom....:drunk::drunk::drunk: Tipper der skulle stått 1650 Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
butrus_ Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2007-V8-CHOPPER_W0QQitemZ180357244761QQcmdZViewItemQQptZUS_motorcycles?hash=item29fe212759&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A317|65%3A12|39%3A1|240%3A1318 Du får prøve en sånn en..denna kommer nok under 1000kg på vekta..hehe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 1050kg du liksom....:drunk::drunk::drunk:Tipper der skulle stått 1650 I Autofil, denne måneden, står det "Ca. 1050 kg" på vekt, på denne modellen! Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 I Autofil, denne måneden, står det "Ca. 1050 kg" på vekt, på denne modellen! Det er helt feil, den er nok tyngre enn 1050 kg, vekt på 1969 Cougar er fra 1460- 1545/1600 kg, alt etter om det er hardtop, convertible, std, XR7 og hvilken motor og utstyr som er i bilen Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 I Autofil, denne måneden, står det "Ca. 1050 kg" på vekt, på denne modellen! Autofeil ja, akkurat! :drunk: Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 (endret) I Autofil, denne måneden, står det "Ca. 1050 kg" på vekt, på denne modellen! Hvis bladet Autofil er like dårlig som TV-programmet var når det gjelder kildekontroll, korrekur og generelle bilkunskaper. Så er nok ikke det det beste kilden bruke. Kjøp heller noen bøker, elller andre blader. Påstanden om at en 1969 Mercury Cougar Cab skal veie 1050 kg er noe av det villeste jeg har sett. De fleste kilder oppgir en vekt på 1450-1730++ kg på 1967-69 Cougar.Avhengig av utstyr, drivverk og karroseri. Siden 69 Caben har det tyngste karroseriet så veier den nok minst 1650 kg. Med Big Block noe mer. Endret Mai 21, 2009 av Dart360 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 Hva er den letteste bilen med v8 som er produsert og mulig å få tak i? Ser da for meg at det godt kan være en veteran.. Har lyst på nytt prosjekt og tenkte det kunne være artig å bygge en bil som veide under tonnet og som er godkjent med v8. http://www.radicalsportscars.com/range/sr8-supersport-lm Litt usikker på om du får skilter på den i norge, men det skal være mulig i england. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.