Gå til innhold

Måler bommene farten?

Ranger emnet


gmoviper

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Har et lite spørsmål.

Var litt uheldig og kjørte litt for fort for å komme meg forbi en buss i bommen siden jeg hadde brikke og han betalte kontant.

 

 

Da jeg kjørte i gjennom viste det at den tok bilde, tross at jeg hadde brikke. Lurer derfor på om de måler også farten på bilene som kjører gjennom eller om bare brikken kanskje må "fylles" opp.

 

På forhånd takk for svar.

____________________

Porsche Boxster 99

Skode Octavia MPI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil miste lappen din pga dette, du skulle aldri kjørt så fort

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nei, du trenger ikke å bekymre deg, de måler ikke farten. Bommene tar alltid bilde når du passerer, for å sjekke skiltnr i databasen deres. Lyset gir indikasjon på om ditt abonnement er okei. Hvis det lyser orange betyr det at det ikke er det, eller at du kjører gjennom en bomm som ikke er i ditt distrikt. Det lyser hvitt hvis du betaler per gjennomkjørsel, og du har lite penger igjen før dette må fylles opp. Det lyser grønt hvis alt er i skjønneste orden. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil miste lappen din pga dette, du skulle aldri kjørt så fort

 

 

 

Nei, du trenger ikke å bekymre deg, de måler ikke farten. Bommene tar alltid bilde når du passerer, for å sjekke skiltnr i databasen deres. Lyset gir indikasjon på om ditt abonnement er okei. Hvis det lyser orange betyr det at det ikke er det, eller at du kjører gjennom en bomm som ikke er i ditt distrikt. Det lyser hvitt hvis du betaler per gjennomkjørsel, og du har lite penger igjen før dette må fylles opp. Det lyser grønt hvis alt er i skjønneste orden. :)

 

 

Hehe. Tusen takk for svar. Var litt bekymra for det. Tror jeg skal roe meg ned til neste gang ja. La det være en lekse.

____________________

Porsche Boxster 99

Skode Octavia MPI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Tusen takk for svar. Var litt bekymra for det. Tror jeg skal roe meg ned til neste gang ja. La det være en lekse.

 

 

Hvorfor det? den tar jo ikke bilde :) peis på!

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre i supersonisk hastighet gjennom bommene hvis du vil, ikke tenk på det. Men vil anbefale deg å prøve å alltid kjøre slik at du ligger under grensa der du mister lappen. :)

 

Kjører du i 60 forbi en fotoboks i 60-sona blir du ikke blinket på. Mange bokser blinker ikke engang når du kjører 10 km/t over fartsgrensa. Til og med bilen min som ikke viser mer enn 2 km/t feil, ble ikke blinket på når jeg passerte en 60-sone fotoboks i 70 km/t. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre i supersonisk hastighet gjennom bommene hvis du vil, ikke tenk på det. Men vil anbefale deg å prøve å alltid kjøre slik at du ligger under grensa der du mister lappen. :)

 

Kjører du i 60 forbi en fotoboks i 60-sona blir du ikke blinket på. Mange bokser blinker ikke engang når du kjører 10 km/t over fartsgrensa. Til og med bilen min som ikke viser mer enn 2 km/t feil, ble ikke blinket på når jeg passerte en 60-sone fotoboks i 70 km/t. :)

 

Er ikke boksene stilt inn på 16 km/t da? Du kan ligge 15 km/t over uten at det blinker men den blinker ide du paserer 16 km/t.

 

Hørte det var snakk om noe sånt noe for en tid tilbake så de bare skulle ta de VÆRSTE synderne. Hvis den blinket på alle som kjørte over så brukte de opp filmen iløpet av 30 min eller noe.

 

Men som sakt dette var når det var film i kamera. Mulig det er gjort om nå som de har gått over til digitale IR kamera.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i oslo har vi sånn miljøfartgrense, 80km/t sone blir til 60km/t sone noen måndter, men selv om fartgrensa er 60km/t er fotoboksene ikke stilt inn på 60km/t, de reagerer på 80km/t

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved E6'en ved Sandefjord ble farten målt til 89km/t av boksen, 86km/t av GPS, og 95km/t på speedoen. 1600 sure kroner i bot for å holde 7-8 km/t for fort på en rett strekke, med betongklosser i midtbanen, null traffik og fullt dagslys.. Ren pengemaskin fra staten sin side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt tatt for 68 i 60 sone av boks så tror nok ikke det stemmer og dette er noen år siden nå.

 

Stemmer som Kermitt skriver under deg. Du må også huske at det er med en sikkerhets margin her. Den skal settes til MINST 10% i din favør. Så ble du tatt for 68 km/t så hadde du minst 74 km/t i reel fart.

Og hvis min 16 km/t stemmer så tipper jeg du lå 16 km/t over og med sikkerhets marginen regnet inn fikk du bot for 68 km/t

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble du tatt for 68 km/t så hadde du minst 74 km/t i reel fart.

 

Nope. Når jeg lå i ca 70 og den ga meg på 68 høres det mer ut som standard 3km/t margin.

 

Hvis din regnemåte skal stemme må jeg ha kjørt i 68 + 16 = 84.

Hvis det ikke er logisk så stemmer det ikke :)

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår