Gå til innhold

Tomgangsregulering på en 94 mod.

Ranger emnet

supreme

Anbefalte innlegg

Noen som har kjenskap til en gammel passat og kan fortelle meg hva som er på disse to bildene?

i haynesboka mi(svensk) står det noe som justeringspunkter for turtall(bilde 1) og brenselsblanding(bilde 2) men får ikke noe utslag hvis jeg justerer på noen av de.

Bilde 1:

DSC_0144.jpg

Her har jeg prøvd å ta den helt ut, men også å skru den helt til. ingen forsjell..

Bilde 2:

DSC_0145.jpg

Her også finnes det ingen forskjell uansett hvordan jeg justerer skruen inni. syntes jeg hører en liten endring i motorlyd når jeg napper ut kontakten, (mulig det bare jeg fordi jeg vil høre det). har ingen påvikning på motoren om den står i under kjøring..

Sliter med at motoren nesten stopper når jeg slipper gassen, og tenkte at kanskje dette hadde noe for seg..

Fra tidligere har jeg sjekket etter falskluft og også bytten noen vakumslanger, men finner ingenting.

Bilen har vært inne å sjekket etter feilmeldinger, de fant heller ingenting..

Jævela iriterende i køkjøring da det er av og på med gass hele tiden. mange ganger stopper motoren helt. å starte igjen går imidlertidig helt fint hvis jeg gir den litt "hjelp" men gass..

Biler sliter også med at den ikke vil lade skikkeli når den starter og det er varmt. begynner først etter et turtall på rundt 2000.. byttet dynamo og dette var ingen hjelp...

Gjelder forøvring en 1994, 2.0l Bensin, Stv.

Endret av supreme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. akkurat prøvd og rense denne tomgangsregulatoren. brukte bare startgass men regner med det skulle gjøre samme nytten..

problemet var bare at all elektronikken klikka..

Hele instrumentpanelet er borte, turtelleren står bare å rister i bånn..

motoren går imedlertidig som normalt (altså som før, ikke bedre)

er vel ikke mye man får gjort som privatperson med denna elektronikken, uten vag-com mener jeg. så blir nok veksted på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. nå er det plutselig tilbake til normalt.. trengte bare noen timer å komme seg på tydligvis.. jaja. hehe.

problemet er der fortsatt da. men kan jo hende det ikke holdt med startgass vasking kanskje..

leste en plass at man skal kunne åpne og lukke tomgangsregulatoren ved bare å vri på den. men prøver jeg det på min værken hører jeg eller ser noen ting.. dette var noe jeg neste på en bmw forum..

Endret av supreme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at startgass har noe særlig renseeffekt. Få deg en boks med CRC forgasserrens. Den løsner det meste effektivt.

Enig her, ingen vits å rense noe med startgass.. Kan også bruke sånn blårens ellerno som renser elektronikk..

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noe som het carb cleaner på bilextra, var det de anbefalte når jeg skulle reingjøre noe. men har ikke hatt noe for seg. tror den er så rein som den kan bli nå, men det er fortsatt ikke mulig å røre på noe inni. sånn som beskrevet her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7284

noen andre tips, eventuelt noe om det som er på bildene i første post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i godt humør i dag, så skriv inn en god, beskrivende tittel før jeg sletter tråden din. Kanskje du får flere svar også.

Første bildet er kanskje en tomgangsskrue eller justering av tomgangsmotoren? Er den lille slangen en vakuumslange eller er det en bypass forbi gasspjeldet?

Giveren på luftfilterboksen er muligens en IAT - Intake Air Temperature sensor. Slå opp i kapittel 12(?) i Haynes og finn den i el-skjemaet.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider