Gå til innhold

Grenrør Audi 80 Quattro

Ranger emnet


daghakon

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på hvor jeg kan få tak i et grenrør for å erstatte eksosmanifolden på en Audi 80 1.8E ?

Det må du lage selv.

Også lurer jeg på om det vil bråke mye mer om jeg erstatter det lille forrerste potta med et rør ??

Det blir litt mer lyd. Den fremste potta er katalysatoren om du har en 1989-modell eller nyere.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si det, er forresten en 87-mod med DZ-motor, så ingen katalysator her :)

 

I 1987-1988 leverte de forgassermotorer både med og uten katalysator. De bruktimporterte bilene har katalysator, de som er kjøpt nye i Norge har det ikke. På de uten kat er det montert en ekstra potte som har utseende helt likt en katalysator.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke lekkasjelyd, du får litt mer lyd ut bak, ikke mye.

 

Bilen er jo ganske stille fra før, så blir kanskje fint det :)

 

I 1987-1988 leverte de forgassermotorer både med og uten katalysator. De bruktimporterte bilene har katalysator, de som er kjøpt nye i Norge har det ikke. På de uten kat er det montert en ekstra potte som har utseende helt likt en katalysator.

 

hmm... Dette er hvertfall en 82kW K-jetronic motor, og den er flyttegodsimportert i 88, står 1987 mod i vognkort. Var usikker på med med kat. så skjekka med Møller, og er bare en potte på denne ja.

 

Velox motor lager grenrør på bestilling, og de har også dobbel downpipe for GTE-motor, men passer ikke sammen med ProconTen dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke fjerne kat'n, blir du stoppa da, sier snuten at du må sende den på visning, siden de trur noe er galt med bilen !! min erfaring ;)

 

Ikke krav til kat i 1988, derfor ingen problemer med dette.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst ?? det visste jeg ikke om... Men kan hende de trur det er noe galt med den forde da ;)

 

Audi 80 kom i Norge med kat i 1989 pga strengere avgasskrav, noe tidligere i f.eks. Tyskland. Imidlertid står det ingen steder i kjøretøyforskriften at bilen skal ha kat, kravet er at avgassverdien skal være under x,x% CO. I 1991 ble avgasskravet enda strengere, her kan man slite om kat fjernes.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår