Gå til innhold

Ingen som savner mopedtiden..?

Ranger emnet


jimmen

Anbefalte innlegg

Sparte til bil gjennom hele barndommen, så ble ikke noe moped når jeg ble 16. Men nå syns jeg bil er for dyrt som framkomstmiddel og bruker derfor en dau lilla Peugeot scooter.

 

Har ikke gjort så mye med den da den ikke er min. Har satt på større hjul og tatt ut plomma. Kjøpt boks bak også, noe som er virkelig praktisk på langtur, bare å lene se bakover og nyte finværet :D Ser ca. slik ut.

 

4961270_520x0.jpg

 

Ellers hadde guttegjengen en litt nyere Tempo Corvette vi kjøpte for 500kr. Gjorde ikke annet med den enn å borre 10 svære hull i potta og lakkere HELE saken med knallgrønn biltemalakk og fartsstriper.

 

Selve mopeden i seg selv var kanskje ikke så spennede. Etter å ha kjørt litt på et gammelt sandtak klarte ene medeieren å kjøre den neddi en stor dam. Vi taua opp sykkelen og trodde aldri vi skulle få start igjen, men vi klarte det merkelig nok etter noen dager på tørka. Men hadde mye trøbbel med å få start på den etter det. Derfor brukte vi en ganske bratt bakke for å trillstarte den. Jeg husker spesielt en gang, hvor vi dytta i fart til ene kompisen vår, noe som resulterte i for høy fart og at alt gikk helt ut av kontroll. Bremser hadde vi ikke, så det bars inn i hagen til en av de mer gretne naboene og inn i husveggen med et smell.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I motsetning til de fleste av mine kompiser kjørte jeg en Suzuki FZ-50 type gammel-bestemor moped med handlekurv i rattet og med skikkelig fiselyd.

 

Lakkerte denne svart, og meningen var at det skulle bli hvite felger, men kom aldri så langt. Kan ikke si jeg savner den tiden, men morro var den! Vet ikke hvor mange KM jeg kjørte med den mopeden, men det var ikke lite.

 

1978FZ50.jpg

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt ikke vært foruten mopedtida nei, men etter at jeg kjøpte meg Yamaha YZ250 helcross ble mopeden det den var.. En moped, og ikke noe mer. Samma hvor sprek og trimma den var så holdt jeg på å tryne over styret hver gang jeg tok ivei på fullt pådrag med mopeden etter å ha blitt vant til draget i crosseren.. :lol:

 

Man trengte jo ikke å hive seg frampå bare man ga bittelitt gass med mopeden da vøtt.. :op: Ble bare kjedelig å kjøre trimma x, så jeg solgte den og kjørte crosser etter veien isteden! ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kann ikke si jeg ville tatt 2 nye år nei, men savner min tsx for å komme meg opp til hytten med.

 

notere det som ble gjort med den da

max porta og boret til 51mm autisa sylinder.

24mm delorto gasser med 110 dyse

gianelli potte.

såkalt reeds:p

og den såkalte italy racing veiva

hevet demper og bakskjerm

og den beste handelen måtte jo være det suverene renthal styre:p

 

i følge en audi 100 stv 92 modell så hadde denne peden en toppfart på 135km/t på meteret på den bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....

Hvordan husker du alt dette? :P Og jeg har liten tro på 120 km/t på en X, da blodtrimmede vannavkjølte girmopeder offfroad/sm ikke klarer særlig mer. Men skal ikke ta den diskusjonen nå :P

 

For min del har jeg/har hatt 2 mopeder. En Derbi Xrace offroad, for de som vet hvordan den ser ut. Har også en Furia stående, som jeg sikkert aldri kommer til å gidde å fikse opp :P

 

Har hatt det mye gøy med moped, men det som er litt synd er at den første mopeden jeg kjøpte var ny. I løpet av mopedtiden fikk den gjennomgå, og tapte seg, så den gikk for halve prisen :P

Trimmet den for noen tusen, og den gikk i 110-115 på sletta når jeg lente meg godt over styret. Uheldigvis skar den sylinderen seg 3 ganger, så jeg la opp den trim-karrieren. Skar også en original sylinder. I tilegg raste jeg et eller annet i girkassa som ingen andre hadde rast, det gikk heldigvis på garantien. For å si det sånn var det mange deler som gikk i stykker, og mange deler som måtte kjøpes nye. Forhandleren kunne faktisk huske navnet mitt :)

 

Kjørte mopeden stort sett overalt, hele året. Særlig på vinteren var det ut å kjøre på glatta veldig mye, og jeg kjørte mopeden uansett hva slags vær så lenge den var kjørbar. Rakk også å ha i allefall to getaway med politiet. Rimelig sikker på at jeg hadde sivilen etter meg også en gang :P

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å diskutere noe spesielt her, men en tsx GÅR ikke fortere enn MAXIMALT 115kmt uansett.

 

En fra mopedportalen husker jeg trimma x'n sin noe jævlig, borra og max porta charmo 51mm++ han hadde den i benk for morro skyld å fikk 11.6HK husker jeg. han fikk litt i overkant av 110 ekte Kmt.

 

har hatt masse mopeder selv. 4 tsxer, 1 Zr50SK, Rieju RR, furia,++ beste og peneste var vel rieju'n. helt ombygd..

 

Bilde_109-1.jpg

under oppbygging igjen der, derfor litt slenger her og der.

Ikke mange mopeder med dobble skivebremser forran.? ;)

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg savner den, vel er vel i den enda, men har gitt opp for lengst.. jeg har 8 skjærte stempel stående på skrivepulten som en påminnelse om at mopedtiden er noe herk.

 

2006 Batoian Retro

2001 Suzuki RMX

2001 PGO T-rex

1985 Gilera 50TS

 

Suzukien varmeskjerte seg rett som det var, og tok et par toppakninger.

Baotianen solgte jeg etter 1 år, altså noen uker før jeg fikk lappen.

PGO'en skulle vere en scooter frem og tilbake fra skolen frem til jeg får bil.. den gang ei.. er enda verre en suzukien, og er ikke mulig å få den til å gå..

Gileraen holder jeg på å restaurere, den skal jeg fikse pga historikken, men mye kjørt blir den nok ikke..

 

Å dasse rundt på 50-70ccm er ikke gøy, og jeg er drittlei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker mopedtiden ja!

hadde et par Tsx`r.. gjorde rundt 95. gjorde mye villt som jeg ikke ville gjort en gang i dag..

Husker jeg var liveredd for å bli stoppa og stakk av fra snuten osv.. var morsomme tider det! :D

 

Skruing hver jævla dag pga hele dritten skjærte seg hele tiden.

lys som funka litt når dem selv ville, blinklys var jo seff ukult.

Endret av HrpZ88

98 Audi A3

94 VW Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke starta mopedtiden nå, men starer i juni;)

men har tatt kverken på 1 Honda Camino som er kasta, også har jeg en camino nå som jeg driver og Duller gir rundt 85 på sletta(+3 dele caminoer) og en Suzuki TSX som jeg fiksa for en kammerat, men han er på ferie så har brukt litt penger på bakdekk i det siste!(stakar sykkel)

Også har jeg 2 Wallaroer som jeg skal lakkere og gjøre strøken.

IMG_0229.jpg

IMG_0203.jpg

IMG_0198.jpg

Tim Bjerkelund

 

Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt)

Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen år siden jeg ble ferdig med mopedtiden ja.. Tiden med billappen har gått fort! :o Sitter fortiden å vurderer kjøp av moped nå som sommern er her :) Har en Honda PX-R i garasjen som jeg starta for 3 dager siden. Den starter, men går bare 200m før den dør helt. Vet ikke helt hva som er galt, hehe. Første jeg gjorde med den før jeg fikk mopedlappen var å skru den helt fra hverandre for så å lakke hele dritten svart med sølvgrå felger.

 

http://home.no.net/hha88/HHA/Honda_PX-R.jpg hehe skal hvertfall ikke ha scooter. Må bli moped med gir denne gangen.

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår