colaboy85 Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Jeg har en Golf 2 cl 90mod.. skall ha inn en G60 motor. hvordan er det å koble opp det elektriske fra G60 motor`n og over til Golfen min??? Må jeg bytte hele el nette i bilen?? men det må vel gå å bare koble seg på det orginale el anlegge i bilen?? kan noen forklare meg hvordan dette gjøres?? :) Takker for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 du bør bytte hele el.nettet inkl sikringsbox Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cyberscott Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 så lenge du har det nye typen el nett så skal G60 motor nettet passe i sikrings boksen. det letteste å kjenne igjen gammel og ny type nett er hvor varsel blink lys knappen er plassert. sitter den på ratt stammen så er det den nye typen, sitter knappen på dashen så er det gammel så da kan det bli problemer. :) Siter 1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt) VW Golf 2003 Tdi 4Motion VW Golf Rallye G60 VACN medlem **ØRAP** crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
colaboy85 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 (endret) så lenge du har det nye typen el nett så skal G60 motor nettet passe i sikrings boksen. det letteste å kjenne igjen gammel og ny type nett er hvor varsel blink lys knappen er plassert. sitter den på ratt stammen så er det den nye typen, sitter knappen på dashen så er det gammel så da kan det bli problemer. :) Jeg har det ledningsnettet med nødblinklys brytern på rattstammen ja :) er det et eget ledningsnett til motor`n sånn at det er bare å kobble seg på det nettet som ligger i bilen?? Endret April 26, 2009 av colaboy85 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cyberscott Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Jeg har det ledningsnettet med nødblinklys brytern på rattstammen ja :)er det et eget ledningsnett til motor`n sånn at det er bare å kobble seg på det nettet som ligger i bilen?? stemmer. har aldri gjort den ombygningen før men er ganske sikker på at G60 nettet passer i sikrings biksen din. jeg bygger om til vr6 å der passer det så det går nok bra :) Siter 1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt) VW Golf 2003 Tdi 4Motion VW Golf Rallye G60 VACN medlem **ØRAP** crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
colaboy85 Skrevet April 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 stemmer. har aldri gjort den ombygningen før men er ganske sikker på at G60 nettet passer i sikrings biksen din. jeg bygger om til vr6 å der passer det så det går nok bra :) Takk Takk! :) Jeg får bare vente til at motor`n kommer.. så får jeg prøve meg litte fram :) skall vel få det til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 28, 2009 Rapporter Share Skrevet April 28, 2009 Behold det ledningsnettet som er der og bygg om til datasprut. Sprutet/motorstyringen på G60-motorene er ikke akkurat kjent for å fungere feilfritt ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cyberscott Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Behold det ledningsnettet som er der og bygg om til datasprut. Sprutet/motorstyringen på G60-motorene er ikke akkurat kjent for å fungere feilfritt ;) det kan kødde ja men har aldri hatt problemer med det. pleier som regel å være dårlig jording osv. men data sprut er fine greier ja men man må ha litt peiling da :) Siter 1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt) VW Golf 2003 Tdi 4Motion VW Golf Rallye G60 VACN medlem **ØRAP** crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Behold det ledningsnettet som er der og bygg om til datasprut. Sprutet/motorstyringen på G60-motorene er ikke akkurat kjent for å fungere feilfritt ;) Nå er det vel strengt tatt ledningsnett og sensorer som er problemet, ikke selve sprutet. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Nå er det vel strengt tatt ledningsnett og sensorer som er problemet, ikke selve sprutet. Ja, er fullstendig klar over det. Derfor jeg skrev gå over til datasprut, er ikke mange ledningene det trenger for å fungere. Disse kan med fordel legges opp separat. Det originale sprutet, tenker da på dysene og fuelrail, kan brukes sammen med datasprutet. Vet om flere som har gått over til datasprut (på G60) siden det originale omtrent aldri fungerte 100%. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Er det virkelig så mange med datasprut? Vet om en hvit en med G60T (som strengt tatt ikke funker med sprut enda) og den gamle Gull G60T Golfen som nå er i deler Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 ingen som har nevnt bensinpumpe? pumpa til monojet skal levere max 1.2bar :) så den blir for liten, matepumpe kan beholdes, men trykkpumpe må byttes til en med mere kraft i :) fra kjet eller g60 siden bilen er CE2 i ungangspunktet, så er dette mer eller mindre plug'n'play. sier mer eller mindre, for erfaring sier at det faktisk aldri er helt plug'n'play uansett :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
colaboy85 Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 ingen som har nevnt bensinpumpe? pumpa til monojet skal levere max 1.2bar :) så den blir for liten, matepumpe kan beholdes, men trykkpumpe må byttes til en med mere kraft i :) fra kjet eller g60 siden bilen er CE2 i ungangspunktet, så er dette mer eller mindre plug'n'play. sier mer eller mindre, for erfaring sier at det faktisk aldri er helt plug'n'play uansett :) Jeg skulle få med pumpa som sitter i tanken på den Corrado`n jeg skall kjøpe motor`n av! men det er sikkert ei pumpe under bilen?? eller har den bare en pumpe i tanken?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 sitter nok to pumper i denne bilen. en i tank, en foran høyre bakhjul. Pumpene er av de slagferdige typene, så disse vil du ha. Få tak i instrumentpanelet og, verdt å bruke. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Er det virkelig så mange med datasprut? Går i alle fall 3 stykk G60 rundt dørene her som jeg vet om, alle med Megasquirt. Fungerer 100%. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.