Amatør1 Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Hva gjør dere med vinterdekkene før dere setter de unna til sommeren? Det er vel normalt å fjerne småstein som sitter mellom lamellene, samt en generell vask av felgen. - Men jeg tenker på gummien, jeg har ikke tenkt på det tidligere, men det er kanskje lurt å spraye på dekkvask før en setter de unna? Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Det jeg ville gjort vaske av saltet skikkelig (spesielt på anleggsflaten), så slipper du at det ruster sånn (hvis det er stål åpenbart).. Før du skrur på sommerdekkene gjør du det samme med navet på bilen, samt smører litt fett både der og på gjengene :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Steamer de på begge sider og legger de i containeren på jobben (Lagercontainer) og håper på at de er like fine neste år. Det funka i fjor, så det funker sikkert i år også :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Vanlig avfetting + svamp som fjerner all skiten, så tar jeg shampoo og spyler av. Settes så på et tørt område. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Dekkrens må i tilfelle vaskes bort og spyles av etterpå før du setter bort dekkene. Dekkrens løser nemlig opp gummien og gjør at gummien eldes fortere. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg