Gå til innhold

Nytt problem. Hvor skal hastighetssignal ? Se side 2

Ranger emnet


espen_mg

Anbefalte innlegg

Hei. holder på å skal fyre opp 242'n men er lite liv der.

Mangler både gnist og åpning av dyser, så det vil vel si at jeg mangler turtallssignal. Har prøvd med 3 forskjellige svinghjulsgivere, men den fyrer ikke. Målte i kontakten og jeg har utslag på voltmeteret når jeg kjører på starteren, så giveren er nok i orden. er uansett usannsynlig at 3 givere skal være gåen.

 

SÅ jeg lurer på om noen kan sjekke ut hvilken pinner i kontaktene til hjernene som kommer fra svinghjulsgiver. så kan jeg måle om det evt er ledningsbrudd i nettet.

 

Dette løste seg

Endret av espen_mg

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje høres ut som en hjerne som har tatt kvelden =/

 

Du er 100% sikker på at du har satt svinghjulet rett?

 

 

Nja. prøvde med en 90-mod 230F hjerne jeg har liggende, og fyra ikke da heller. Dessuten klikker det i hjernen når jeg skrur på tenningen og likedan når den skrus av. er dysene som jordes og spruter inn en dram i det samme tenninga kommer på. og da er nok alt i orden. det er turtallssignalet som mangler.

 

får i verste fall legge opp separate ledninger til den giveren. i stedet for å plukke ut ledingsnett og begynne å sprette opp å sjekke.

 

Og om svinghjulet i verste fall hadde stått feil, skulle det uansett vært gnist der.

Endret av espen_mg

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du husket å sjekke om du har riktig bakstykke på tenningslåsen? Er to forskjellige varianter...

 

Jeg gjorde det samme som deg (byttet hele nettet) og fikk ikke start. Fikk tenning etter jeg gikk av starteren...

 

Byttet bakstykket til det årstallet som nettet er fra og motoren startet på første forsøk!

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis en ledning som skal ha strøm samtidig som startmotoren kjører. På eldre biler kuttes ofte all annen strøm idet startmotoren går.(bortsett fra tenning da)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje dere er inne på noe der ja, skal sjekke ut dette.

 

men har uansett ikke hatt tid til å sjekke om jeg har kontakt mellom hjernen og svinghjulsgiverkontakten, så skal sjekke det først, så får jeg evt luka ut den muligheten. har også tenkt på det der med at det mangler strøm en plass ifb med start, men visste ikke det fantes flere bakstykker på tenningslås.

 

Er teningslås fra en 84-mod da om det sier dere noe?

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde `85 mod bil med `90 mod ledningsnett. Og da ble det krøll...

 

Kjøpte bakstykket fra BCB for 70 kr og FT`n startet.

 

Samme bakstykket går til 2/7/9-serien.

 

Kan jo selvsagt være noe annet som kødder, men jeg vil tro at du hadde feilsøkt til du ble "grønn" siden du ikke visste at det var forskjell på bakstykket!

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant... hadde blitt gal tenker jeg.

 

Men enkelt å sjekke det da. er bare å sette nøkkel på 2, og koble kabel rett fra starter til batteri, da skal den starte.

 

Må prøve det så fort som mulig nå tror jeg. virker mer å mer logisk jo mer jeg tenker på det. =)

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår