Gå til innhold

Diverse sprøsmål ang 190e


jesper90

Anbefalte innlegg

Har et par spørsmål på lur jeg gjerne skulle ha hatt svaret på:)

 

Lurer på først og fremst om hva man burde bytte om man har ørlittegranne dødgang på styringen? om det er mulig og "ettermontere" armlene? og om taxikonsollen som noen av de nyere modellene passer rett på som erstatning for den tradisjonelle?

 

Førøvrig også om det er vanskelig og evt dyrt og ta service på automat kassa. Og hvis noen har det lille "trekket" eller plate med trekk over som skal være vedsiden av brekket der til salgs i svart farge er det bare og skrike ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par spørsmål på lur jeg gjerne skulle ha hatt svaret på:)

 

Lurer på først og fremst om hva man burde bytte om man har ørlittegranne dødgang på styringen? om det er mulig og "ettermontere" armlene? og om taxikonsollen som noen av de nyere modellene passer rett på som erstatning for den tradisjonelle?

 

Førøvrig også om det er vanskelig og evt dyrt og ta service på automat kassa. Og hvis noen har det lille "trekket" eller plate med trekk over som skal være vedsiden av brekket der til salgs i svart farge er det bare og skrike ut:)

 

Når det gjelder dødgangen på styringen må du nok forberede deg på å bytte styresnekka. En annen ting som funker i enkelt tilfeller er å stramme på noen skruer nede i der, men vet ikke konkret hvor disse sitter.

 

Hvis du skal ha armlene må du dra på hoggern og finne en som har førersete som har armlene. =)

Mercedes-Benz E200 W210 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang midtkonsoll så tror jeg ikke det skal være noe problem hvis du finner en delebil. har selv 190 med midtkonsoll og monteringa på den ser ikke veldig fancy ut å montere

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par spørsmål på lur jeg gjerne skulle ha hatt svaret på:)

 

Lurer på først og fremst om hva man burde bytte om man har ørlittegranne dødgang på styringen? om det er mulig og "ettermontere" armlene? og om taxikonsollen som noen av de nyere modellene passer rett på som erstatning for den tradisjonelle?

 

Førøvrig også om det er vanskelig og evt dyrt og ta service på automat kassa. Og hvis noen har det lille "trekket" eller plate med trekk over som skal være vedsiden av brekket der til salgs i svart farge er det bare og skrike ut:)

 

Hvis du har dødgang på styringa bør du sjekke alle 6 styreleddene først, er de helt hundre kan du prøve på å justere snekka(sett helst en bilmekaniker til det, tryggere, kan låse seg hvis gjort feil)

Er det bare en bitteliten slakk så er det bare slik det er.

 

Armlene er greit å ettermontere, om du finner en bil med armlene på ett huggeri tar du bare av bakdelen på seteryggen, løsner en stor mutter og tar med deg braketten den sitter i, montering i motsatt rekkefølge, må bare lage ett hull i trekket.

 

Taxikonsoll? Trodde aldri 190 ble levert som taxi, og at alle hadde samme konsollen

 

Automatgirkasse:

Service på denne er olje og filterskift og evt. justering.

 

Tappe av olje, på både converter og bunnpanne, skru ned bunnpanne og tøm den helt og skift filteret, skift evt. pakning.

Monter bunnpanne igjen, sett i tappeskruer.

Fyll 4 liter ATF i peilepinnerøret, start bilen, fyll 2 liter til, kjør bilen igjennom alle gira, og fyll opp/peil til riktig nivå, riktig nivå på peilepinnen er ved oljetemp på 80'(driftsvarm)

 

Håper dette hjelper deg noe :-)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe bra hjelp det der, er fortsatt litt i tvil om den midtkonsollen passer rett i, 190e kom med en model som ike gikk "helt ned" og en som går hele veien ned, De aller fleste av disse er vel utstyrt med treverk.

 

ingen som har gjordt dtte før altså? Ser hvertfall 100ganger bedere ut med den andre konsollen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bilde av slik taxi-konsoll? Tror faktisk jeg har det i nye bruksbilen min, -91 190e... Den har ekstra oppbevaringsrom over radioen samt at askebegeret har en annen utforming enn andre 190er jeg har sett som gjør at konsollen går helt ned til panelet ved girspaken.. ser utvilsomt mye bedre og mer moderne ut enn den andre..

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår